Sökning: "Robotassisterad språkinlärning"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Robotassisterad språkinlärning.

  1. 1. The impact of an anthropomorphic robot’s facial expressions on L2 learning outcomes and motivation

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sara Danielsson; Emil Hammarberg; [2023]
    Nyckelord :Robot assisted language learning; RALL; human-robot interaction; HRI; non-verbal immediacy; NVI; Robotassisterad språkinlärning; människa-robotinteraktion; MDI; icke-verbal kommunikation;

    Sammanfattning : In a regular classroom setting, a more emotionally expressive teacher has been shown to be positively correlated with learning outcomes and task motivation among the students. Would this also be the case if the teacher were a robot? This study investigates how the facial expressions of an anthropomorphic robot affect learning outcomes and task motivation in adult learners studying a second language by setting up an experiment using the Furhat robot. LÄS MER

  2. 2. Maskininlärning som medel för att betygsätta samtal med språklärande syfte mellan robot och människa

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gustav Melander; Robin Wänlund; [2019]
    Nyckelord :Furhat; machine learning; RALL; robot; nearest neighbor; text quantification;

    Sammanfattning : Det svenska företaget Furhat Robotics har skapat en robot kallad Furhat vilken är kapabel till att interagera med människor i språkcafé-liknande miljöer. Syftet med den robotledda konversationen är att utveckla deltagarnas språkkunskaper, vilka efter varje konversation får svara på en enkät om vad de tyckte om samtalet med Furhat. LÄS MER

  3. 3. Facial activity recognition as predictor for learner engagement of robot-lead language cafes

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Patrik Ekman; Eric Hartmanis; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sweden is a country being extra exposed to immigration and, therefore, suffer from a shortage of teachers within second language learning (L2). Other L2 solutions have increased in popularity but require many volunteers. LÄS MER