Sökning: "Sound play"

Visar resultat 6 - 10 av 146 uppsatser innehållade orden Sound play.

  1. 6. Inkluderande Musikinstrument

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Hannes Salomonsson; David Tegmark; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta projekt fokuserar på att ta fram en ny design för företaget Funkis interaktiva musikinstrument. Projektet begränsar sig till att endast designa den del av produkten som användaren integrerar med och inte produktens mjukvara. Musik är något som hjälper människor att kommunicera och relatera till varandra. LÄS MER

  2. 7. Sound/Body

    Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för film och media

    Författare :Petar Mrdjen; [2023]
    Nyckelord :surround; sound design; sound body; spatial; soundscape; sweet-spot; filmmaking; acoustics; ljuddesign; ljudkropp; rumslighet; ljudlandskap; akustik;

    Sammanfattning : I exhale. In the corner is a pile of cardboard boxes that I had just opened up. Stretched across the floor are many carefully measured lines of white duct tape. On the computer are countless browser tabs - from waves articles to small forums - telling me how to set up my new speakers. LÄS MER

  3. 8. Follow the Magic Flute - Introducing non-diegetic guidance music in a video game

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :August Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Diegesis; Non-diegetic sound; Introduction Methods; Game design; Video game music; Affordance;

    Sammanfattning : The introduction of a game mechanic is an aspect of a game that - when done right - goes almost unnoticed by the player. When it is done incorrectly however, it can become a large point of frustration in the player. The goal of this study is to discover how to introduce a game mechanic that guides the player through the game's musical score. LÄS MER

  4. 9. Att se framtiden i historien : att utforska platsers tidsjup och låta historiken motivera fortsatt utveckling och gestaltning, med fallstudie av Björnsnäs säteri

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Johanna Trozelli; [2023]
    Nyckelord :landskapsarkitektur; trädgårdshistoria; gestaltning; Björnsnäs; Rudolf Abelin; Trozelli; kulturmiljö; kulturvärde;

    Sammanfattning : Förestående arbete har syftat till att utforska hur landskapsarkitekten kan arbeta med platsers tidsdjup och historiska kontext utifrån sin gestaltande roll. Grunden för arbetet är tesen att platsers historik kan utgöra en resurs och resultera i mer välgrundade utvecklingsförslag. LÄS MER

  5. 10. Does an increase in adaptive audio lead to an increase in perceptual realism in first-person games?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Petter Persson; [2023]
    Nyckelord :Game; adaptive; procedural; interactive; audio; sound; immersion; presence; immersive; present; first-person; realism; perceptual; Unreal Engine; virtual;

    Sammanfattning : When striving for realism in first-person games, the use of sampled audio has been frequent, and it is often argued that a higher level of auditory authenticity will lead to an increased realism.However, in this paper, it is argued that, for the purpose of realism, attention should instead be directed at making players themselves a more contributing factor to how sound is perceived; the more the audio of a game changes with, or adapts to, player input, the more realistic it should be perceived. LÄS MER