Sökning: "Sound play"

Visar resultat 16 - 20 av 146 uppsatser innehållade orden Sound play.

  1. 16. Examining the role of soundscapes for player experience : A Case Study of Darkwood

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Sam Aziminejad; Alexander Agfemalm; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study is about audio design in horror games, by looking at the horror game Darkwood. Its goal is to answer the questions on how the soundscape of Darkwood affects player experience, what sounds Darkwood utilizes, and what emotional registers it evokes. LÄS MER

  2. 17. Mikrofonmarshmallows och andra musikaliska meningserbjudanden : Skogen som plats för ljud- och musikupplevelser i förskolan

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Karin Norinder; [2023]
    Nyckelord :Forest; musical affordances; affordance; musicking; preschool; outdoor education.; Skog; musikaliska meningserbjudanden; affordance; musicking; förskola; utomhuspedagogik.;

    Sammanfattning : Den fysiska miljön har betydelse för barns meningsskapande, och en plats där meningsskapande sker i förskolan är skogen. Intresset för att bedriva förskoleverksamhet i skogen har ökat de senaste decennierna. LÄS MER

  3. 18. Designing immersive sonic landscapes

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Oskar Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Sound designing; Immersion; Sonic landscapes; Complexity;

    Sammanfattning : Ambiences that represent environments or landscapes play a crucial role in the soundtrack of a film when the geographic setting is important for the film’s narrative. When sound designers can encourage viewers to both notice and accept the environment displayed in the film, this can contribute to an immersive experience. LÄS MER

  4. 19. En ny modifiering av SWESIAQ-modell som baserad på Örebro-modellen för sundahus i Sverige.

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för energi-, miljö- och byggteknik

    Författare :Rama Khoulani; Ola Khoulani; [2023]
    Nyckelord :Healthy house; Psychosocial indoor environment; Indoor environment issues; Indoor environment quality; Housing assessment; Sundahus; Psykosocial innemiljö; Innemiljö problem; Innemiljö kvalitet; Bostadsbedömning;

    Sammanfattning : Begreppet "Sick Building Syndrome" (SBS) beskriver ett vanligt problem i byggnader där personer som vistas där under en längre tid kan uppleva hälsosymptom såsom huvudvärk, yrsel, illamående, koncentrationssvårigheter och trötthet. För att hantera dessa hälsoproblem har Örebromodellen utvecklats. LÄS MER

  5. 20. Att nå ut i det tysta bruset : En kvalitativ studie om videomarknadsföringsstrategier och ljudlös uppspelning inom musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Elin Öhgren; Amanda Ingelsson; [2022]
    Nyckelord :social media strategy; video marketing strategy; music marketing strategy; soundless video; muted video; Sociala medier; marknadsföringsstrategier; rörligt innehåll; videomarknadsföring; musikbranschen; ljud; strategier;

    Sammanfattning : Musikindustrin ställs idag mot en utmaning när innehåll på sociala medier ses utan ljud, vilket kan ha en negativ inverkan på effektiviteten av budskap och annonsering. Denna studie har undersökt hur marknadsförare inom den svenska musikindustrin förhåller sig till ljudlös uppspelning av rörligt innehåll på sociala medier och vilka strategier de använder för att nå ut med rörligt innehåll på sociala medie-plattformar. LÄS MER