Sökning: "Sustainable aviation fuels"

Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden Sustainable aviation fuels.

  1. 11. Come Fly with Me (Sustainably) : Pathways to Sustainable General Aviation and Private Pilot Training

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Miljövetenskap

    Författare :Michael Stiebe; [2022]
    Nyckelord :General Aviation; Sustainable Aviation; Sustainable Development; Electric Aviation; Noise Pollution; Leaded Fuel; AVGAS 100LL; Tetraethyl Lead Phaseout; Pilot Training; Recreational Aviation; Switzerland;

    Sammanfattning : Whereas commercial aviation is attempting to achieve the reduction of its substantial carbon footprint, general aviation’s (GA) climate change contribution is negligibly small, which is why the sector is facing other sustainability challenges mainly entailing the operation of dated technology and aircraft, increasing regulatory constraints, rising costs, noise emissions, and popular discontent, as well as remaining the last mobility sector in the world to still use leaded fuels. Throughout recent years, there have been remarkable sustainability trends in GA as well as heightened efforts to improve its emissions profile (noise, pollutants, CO2) and environmental reputation, for instance by the increased use of electric aircraft, especially for private pilot training. LÄS MER

  2. 12. Converting an Automobile Engine to an Aircraft Engine

    Master-uppsats, KTH/Lättkonstruktioner, marina system, flyg- och rymdteknik, rörelsemekanik

    Författare :Gabriel Kronberg; [2022]
    Nyckelord :Piston Engine; Tiny Friendly Giant; Aviation Emissions; Engine Cooling; GREET; BFFM2; Sustainable Aviation Fuel; Engine Conversion; Emission Estimation; Trade Study; Kolvmotor; Tiny Friendly Giant; Flygutsläpp; Motorkylning; GREET; BFFM2; Hållbart flygbränsle; Motorkonvertering; Utsläppsupskattning; Paramterstudie;

    Sammanfattning : This project evaluates the opportunity to convert a three-cylinder automobile piston engine (the Tiny Friendly Giant) to an aircraft engine from an environmental and practical point of view. The problem of increased emissions from aviation calls for technical and socioeconomic solutions, which is the reason why this report is written. LÄS MER

  3. 13. States and Prospects of Hydrogen Storage Technologies in Aircraft Applications

    Kandidat-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Kenzo Franzén; Fredrik Jangelind; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In recent years, more than 100 000 commercial flights have departed daily, and the number of passengers worldwide are expected to double within the next two decades, assuming there are no long-term impacts of the Covid-19 pandemic. Meanwhile, the aviation industry will need to undergo a shift to more sustainable fuels, due to the growing issue of climate change and implementation of policies that regulate the use of fossil-based fuels such as kerosene. LÄS MER

  4. 14. Aviation’s future energy requirements

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Trafikflyghögskolan

    Författare :Leonard Holmgren Holm; [2021]
    Nyckelord :Aviation fuels; Sustainable aviation fuels; Hydrogen power; Electric aircraft; Environmental impact; FLYL01; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Flygindustrin närmar sig ett vägval där sektorn kommer behöva bestämma sig för vilken typ av framtida energimöjligheter den ska använda sig av. En väg är att även fortsättningsvis använda sig konventionellt flygbränsle vilket med stor sannolikhet kommer leda till fortsatt ökande utsläpp globalt, och den andra vägen leder sektorn till hållbart flygbränsle, vätgasdrift och batteridrivna elektriska flygplan. LÄS MER

  5. 15. Återupptagen persontrafik på Västerdalsbanan : en studie av järnvägens betydelse för mobilitet och en fossilfri framtid

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Hanna-Louise Aasen; [2021]
    Nyckelord :mobilitet; järnväg; hållbara transporter; mobility justice; miljömål;

    Sammanfattning : Arbetet undersöker hur befintliga järnvägssträckningar utan persontrafik kan användas och utvecklas för att möta de hållbarhetsmål som är uppsatta av svenska staten och Region Dalarna. Detta görs baserat på en fallstudie som görs kring bandelen Västerdalsbanan (Repbäcken Malung), där områdets historia och förutsättningar ställs mot teorier om mobility justice, hållbara transporter och målsättningar från Region Dalarna, de berörda kommunerna och svenska staten. LÄS MER