Sökning: "Utbildningsbakgrund"
Visar resultat 1 - 5 av 226 uppsatser innehållade ordet Utbildningsbakgrund.
1. Musik i grundsärskolan : en kvalitativ undersökning av lärares anpassningar i undervisningen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur musiklärare beskriver att de arbetar för att anpassa musikundervisningen för grundsärskolans elever. Empirin har samlats in genom kvalitativa intervjuer med fyra musiklärare inom grundsärskolan, och empirin analyserades med en tematisk analys. LÄS MER
2. Unga vuxna utanför arbetsmarknaden : -En narrativ studie om NEET ungdomars upplevelse av sina förutsättningar och möjligheter att etableras på arbetsmarknaden
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning Tidigare forskning visar att unga vuxna i NEET gruppen med tiden blir mer passiva och tappar motivationen i förhållande till att söka arbete (Brynner & Parsons, 2002, 299–307). Chelsom Vogt et al. LÄS MER
3. Vägledning Av Arbetslösa Utrikes Födda Kvinnor Med Låg Utbildningsbakgrund
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Deltagande på arbetsmarknaden är essentiellt i Sverige och det finns många krav för att komma in på den svenska arbetsmarknaden, såsom språk, utbildning, erfarenhet, osv. Alla dessa krav påverkar utrikes födda arbetslösa kvinnors inträde på arbetsmarknaden, vilket resulterar i att de har mycket lägre deltagande på arbetsmarknaden jämfört med inrikes födda kvinnor. LÄS MER
4. Det finns en plats för alla : En kvalitativ studie om vägledningsarbetet med nyanlända på språkintroduktion
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Skolorna i Sverige har tagit emot många nyanlända elever och trots erfarenheten identifieras detfortfarande utvecklingsområden, framför allt inom studie- och yrkesvägledning. Vi har valt attundersöka studie- och yrkesvägledares perspektiv på vägledningsarbetet med nyanlända elever påspråkintroduktion. LÄS MER
5. Fonologisk medvetenhet i undervisningen : Fonologisk medvetenheten i årskurserna F-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Intresset för läsning och skrivning har funnits där större delen av mitt liv. Med problematiken själv som liten blev det en självklarhet att skriva om läs- och skrivning. Med handledning kom vi fram till ämnet fonologisk medvetenhet inom den yngre åldern (klasserna F-3). LÄS MER