Sökning: "Varumärkespreferenser"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Varumärkespreferenser.

  1. 1. Organisatoriskt köpbeteende inom business-to-business : En kvalitativ studie om hur organisatoriskt köpbeteende påverkar köpbeslut inom business-to-business

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anton Sköld; Oskar Sjölund; [2023]
    Nyckelord :B2B; Organizational buying behavior; Brand preference; Emotions; B2B; Organisatoriskt köpbeteende; Varumärkespreferenser; Känslor;

    Sammanfattning : The fact that brands create trust and develop cognitive and emotional ties with customers are well recognized. However, this is primarily associated with B2C markets. More recent studies admit to the fact that despite the differences between B2C and B2B contexts brands can have valuable features in B2B as well as B2C. LÄS MER

  2. 2. Företagsprofil i samspel med kund- Varumärke i perspektiv av kund

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :STEFANI PETKOVIC; [2015]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkesbudskap; varumärkeslojalitet; varumärkeskultur; varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : Det är vanligt att modevarumärken efter en längre tid på marknaden uppfattas olika hos kund. Genom en stark varumärkespersonlighet och varumärkesidentitet uppfattar kunden modevarumärken i identitet och image, genom vad företagen levererar och utlovar i association och värderingar genom sina varumärken. LÄS MER