Sökning: "varumärkeskultur"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet varumärkeskultur.

  1. 1. Daniel Craig - Starring as himself? : En sociosemiotisk analys av woke washing då en filmstjärna används i en ny stereotypisk roll förklätt i humor

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jennie Eklund; [2023]
    Nyckelord :woke-washing; maskulinitetsstudier; hegemonisk maskulinitet; stereotyper; performativitet; stjärnstatus; queer; camp; varumärkeskultur; marknadsföringskultur; varumärkesaktivism; sexuell hälsa; RFSU; genus;

    Sammanfattning : Följande studie undersöker ifall woke-washing förekommer eller inte i Belvedere Vodkas reklamfilm Belvedere Present Daniel Craig, Directed by Taika Waititi: Director’s Cut där Daniel Craig spelar rollen som ‘sig själv’ men samtidigt förklaras ha blivit humoristiskt koreograferad. Detta görs genom frågeställningarna: “Hur representeras maskulinitet genom framförande och kostym av Daniel Craig i rollen som ‘sig själv’?” samt “Hur tolkas gestaltningen av mansrollerna när Belvedere Vodka beskriver Craig som humoristiskt koreograferad?”. LÄS MER

  2. 2. Semiotisk analys på varumärkesidentiteter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mathilda Enlund; Sofia Koltsida; Jessica Johansson; [2021]
    Nyckelord :brand identity; brand communication; brandimage; content marketing; Kapferer s brand identity prism.; varumärkesidentitet; varumärkeskommunikation; varumärkesimage; innehållsmarknadsföring och Kapferer´s brand identity prism;

    Sammanfattning : Visuell kommunikation är en stark marknadsföringsstrategi för att exponera ett varumärkes identitet därav är sociala medier är därför en väsentlig marknadsföringsplattform för att förstärka varumärkets distinkta idé om deras identitet. Den visuella interaktionen från varumärket genererar skapandet av tankar, kopplingar och minnesvärda upplevelser för konsumenterna som kommer påverka deras relation till varumärket. LÄS MER

  3. 3. Sälj din själ till Kent : En studie om fans relation till sitt favoritband

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sandra Adolfsson; Rebecka Vass; [2017]
    Nyckelord :Kent; fans; fanskap; identitet; parasociala relationer;

    Sammanfattning : Med denna studie finns viljan att bredda förståelsen för musikfans och hur de förhåller sig till sitt favoritband. Syftet är att undersöka hur dedikerade fans relation ser ut till sitt favoritband och vad en sådan relation kan ha för betydelse för ett fan. LÄS MER

  4. 4. Företagsprofil i samspel med kund- Varumärke i perspektiv av kund

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :STEFANI PETKOVIC; [2015]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkesbudskap; varumärkeslojalitet; varumärkeskultur; varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : Det är vanligt att modevarumärken efter en längre tid på marknaden uppfattas olika hos kund. Genom en stark varumärkespersonlighet och varumärkesidentitet uppfattar kunden modevarumärken i identitet och image, genom vad företagen levererar och utlovar i association och värderingar genom sina varumärken. LÄS MER

  5. 5. Internt varumärkesarbete - nyckel till framgång? : En studie om hur mäklarfirman Widerlöv & Co internt arbetar med sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Persson; Natalie Eklund; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Varumärket och dess betydelse inom tjänsteområdet är något som många forskare studerat. Varumärkesarbetet förekommer idag allt mer bland företag eftersom det råder stor konkurrens på de flesta marknader. Fastighetsmäklare går under tjänstesektorn och de mäklartjänster de erbjuder är likartade, vilket gör att konkurrensen hårdnar. LÄS MER