Sökning: "Win win benefits"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden Win win benefits.
1. Managing trees and power relations : analysing power in two tree restoration projects in central Tanzania
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Nature restoration and carbon forestry projects in the Global South are considered central tools for climate change mitigation and adaptation. Proponents claim that projects have the potential to deliver win-win solutions, supporting poverty alleviation and local empowerment in addition to environmental benefits and carbon sequestration. LÄS MER
2. Energy communities' place in society : Energy communities' economical sustainability and possibilities to create benefits for a local power grid
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : To hasten the transition to reliance on renewable energy sources, energy communities could be part of the solution. An energy community, in this report, is defined as several residential houses that come together and share a virtual fuse for a bigger tariff subscription to the energy grid. LÄS MER
3. The Production and Characteristics of an Orange Fleshed Sweet Potato Yogurt
Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)Sammanfattning : Yogurt is an ancient food, used for a better preservation of milk. Milk gets fermented by Streptococcus thermophilicus and Lactobacillus bulgaricus (lactic acid bacteria, LAB) which converts the lactose present in the milk to lactic acid. These probiotics support the microbial population balance of the gastrointestinal tract. LÄS MER
4. A Study on the Impact of Perceived Brand Globalness(PBG) on Purchase Intention : From the Perspective of Consumer Culture
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background: Globalization and the aggravation of world economic integration make lots of overseas enterprises enter the Chinese market and win the market share by integrating Chinese elements into their brand names, logos, advertisements, and products. Therefore, what should local brands do to gain market share? Purpose: The main purpose of this study is to investigate the different effects of local Chinese brands with global, foreign, or local elements on consumers' perceived brand globalness, perceived functional benefits, perceived symbolic benefits, and purchase intentions. LÄS MER
5. Civila produkter i militärt bruk : Innovationers påverkan på stridseffekt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Sammanfattning Studiens syfte är att medvetandegöra risker med användning av civila innovativa produkter i militära sammanhang, genom att analysera frågeställningen; hur påverkas arméns stridseffekt av civila innovativa produkter i militärt bruk? Studien har genomförts ur ett innovationsperspektiv där studiens frågeställning analyserats mot 8st påverkansområden. Det finns många exempel på, både vid internationell insats och i övning för nationellt försvar, kollegor som köpt utrustning de uppfattat tillför något, kompletterar ett funktionsgap eller bara för att det ser bra ut. LÄS MER