Sökning: "XCode"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet XCode.

  1. 1. Utveckling av en mobilapplikation för rehabilitering av böjsenskador

    Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Simon Ander; Wille Valo; [2023]
    Nyckelord :Android; iOS; Java; Swift; Android; iOS; Java; Swift;

    Sammanfattning : Böjsenor är senor i fingrarna som är kopplade till underarmens muskler. De läker långsamt efter en skada och kan därför gå av efter en reparation om patienten tränar för mycket eller för tungt. Vid för lite träning fastnar senan i omgivande vävnad och fingret blir stelt. LÄS MER

  2. 2. Performance and feature support of Progressive Web Applications : A performance and available feature comparison between Progressive Web Applications, React Native applications and native iOS applications.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anders Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Mobile application development; Cross-platform tools; Progressive Web Applications; Performance analysis; iOS; QR code scanning; Mobilappsutveckling; plattformsoberoende verktyg; progressiva webbapplikationer; prestandaanalys; iOS; QR-skanning;

    Sammanfattning : Mobile platform fragmentation is one of the main challenges of mobile development today, forcing developers to develop one application for each targeted platform, which significantly impacts time and cost for application development and maintenance. The fragmentation has given rise to cross-platform application development tools and frameworks, making it possible to develop one single application compatible with several platforms. LÄS MER

  3. 3. A Comparison of Performance and Looks Between Flutter and Native Applications : When to prefer Flutter over native in mobile application development

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Matilda Olsson; [2020]
    Nyckelord :Flutter; Cross-platform; Native; Performance; Mobile Applications;

    Sammanfattning : A mobile application has to be able to keep up with heavy demands to compete with all the new applications that are developed each day. Good performance and nice visuals are base requirements for the development of mobile applications. LÄS MER

  4. 4. A Performance Comparison for 3D Crowd Rendering using an Object-Oriented system and Unity DOTS with GPU Instancing on Mobile Devices.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Max Turpeinen; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper aims to address what is a suitable programming paradigm for real-time crowd rendering from a performance standpoint, with smartphones as the target platform. Among the most prominent and intuitive programming paradigms is the object-oriented (OO) one, with data-oriented designs be- coming more common in recent years. LÄS MER

  5. 5. VadÄrVar : -en organisationsapp

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Jona Lövheim; [2018]
    Nyckelord :Swift; programmering; app; applikation; mobilapplikation; Apple; Xcode;

    Sammanfattning : Arbetet utforskar möjligheten att skapa en iOS-applikation och undersöker Apples programmeringsspråk Swift. Appen syftar till att ge föräldrar en möjlighet att organisera undanlagda barnkläder och skor genom att lägga in dem i ett register. Slutprodukten är en app där användaren lägger in föremål som definieras av fem kategorier. LÄS MER