Sökning: "adam gustafsson"
Visar resultat 26 - 30 av 32 uppsatser innehållade orden adam gustafsson.
26. Vikten av Nöjda Kunder : Servicekvalitet & Kundnöjdhet i en konkurrens-utsatt bransch
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Under 2000-talet verkar flera företag i en konkurrensutsatt miljö och vikten av begreppen kundnöjdhet och servicekvalitet har återigen aktualiserats. En av de branscher där kon-kurrensen tilltar är restaurangbranschen och olika konsumenter efterfrågar olika erbju-danden. LÄS MER
27. Omvårdnad är inte ett kvinnoarbete: det är ett arbete för sjuksköterskor : – Manliga sjuksköterskors upplevelser av sin yrkesroll
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Sjuksköterskeyrket har historiskt setts som ett typiskt kvinnligt yrke och än idag finns det kvar en föreställning om att män inte lämpar sig för yrket. Manliga sjuksköterskor utmanar därför samhällets normer om vad en man ska arbeta med. LÄS MER
28. Gröna skolgårdar i centrum. Barns tillgång av natur under skoltid i Göteborgs Stad
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet. Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : I denna uppsats har vi studerat tillgången av natur, med skolor i stadsdelsnämnd (SDN) Centrum i Göteborg som utgångspunkt och även förekomsten av naturinslag på skolgårdarna. Naturkontakt är viktigt för barns välmående, såväl hälsa som utveckling av motorik och fantasi. Barn som vistas i natur visar också mindre ångest och oro. LÄS MER
29. Riskhantering : orsaker till att riskhantering förbises.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : IT i dagens samhälle agerar inte bara som en hjälpande funktion utan även som endrivande faktor där företag kan tillskansa sig fördelar gentemot konkurrenter. Dettabidrar till det stora antal IT-projekt som årligen startas för att utveckla de redanbefintliga systemen eller för att nyutveckla framtida system. LÄS MER
30. The Pursuit of Knowing Instead of Assuming -A study of Value-Based Advertising
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : ABSTRACT: A traditional advertising deal is paid for in advance and the price is typically based on space and reach. Value-based advertising, as the word implies, means that the advertiser, instead of paying in advance, is paying for the actual value the ad generates. LÄS MER