Sökning: "applied math"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden applied math.

  1. 1. Feasibility of a program that helps evaluate the effects of gamification

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Harald Olin; Toto Roomi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Gamification is a modern concept which refers to the act of adding game elements to a nongame environment. Especially interesting is gamification when applied to a learning environment in the form of game based learning (GBL). GBL has proven to be successful and increases both student motivation and student result. LÄS MER

  2. 2. Access vs. Learning: Kenyan Teachers’ Experiences in Free Primary Education Implementation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Esther Muthoni Kariuki; [2021]
    Nyckelord :International Development; Free Primary Education; Capability Approach; SDG 4; EFA; Kenya; Social Sciences;

    Sammanfattning : Despite advancements world-over in access to basic education, hundreds of millions of children cannot read simple texts nor solve simple math problems, whether or not they have been to school. While there is evidence signalling the significant role of teachers in education outcomes, they are often seen as contributing to the learning crisis. LÄS MER

  3. 3. Förebygga vilseledande genom examinationens funktioner : En intervjustudie av matematiklärares uppfattningar om vilseledande och examination samt dess skillnad på distans

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Erik Andersson; David Aziz; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Covid-19 pandemin har medfört att högskolor har behövt övergå till distansundervisning. Denna övergång har resulterat i ett ökat antal försök till vilseledande på distansexaminationer som i nuvarande läge sker digitalt. LÄS MER

  4. 4. Speciallärarnas uppfattningar och beskrivningar om fenomenet matematiksvårigheter samt undervisningsstrategier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Elif Kahruman; [2021]
    Nyckelord :Phenomenographic analysis; Thematic analysis; fenomenografisk analys; tematisk analys;

    Sammanfattning : Med bakgrund i att begreppet matematiksvårigheter tycks tolkas olika och att det inte helt och hållet är klarlagt hur en lämplig undervisning ska bedrivas för elever med matematiksvårigheter så syftar detta självständiga arbete till att studera det närmare. Syftet med uppsatsen är att fånga speciallärarnas tankar och kunskap om fenomenet matematiksvårigheter och undersöka vilka undervisningsstrategier som kan användas för att stödja elever i matematiksvårigheter inom matematikämnet. LÄS MER

  5. 5. Teacher certification and student achievement - A quantitative study of Swedish compulsory schools

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Zhila Azez; [2020-07-10]
    Nyckelord :Teacher certification; student achievement; compulsory schools; Fixed-effect model;

    Sammanfattning : This paper aims to study the impact of teacher certification on student achievement in Swedish compulsory schools by using panel data from the Swedish National Agency for Education for the period 2014/2015 – 2018/2019. In 2011, Sweden introduced new school reforms with stricter policies for teacher certification. LÄS MER