Sökning: "begränsad upplaga"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden begränsad upplaga.

  1. 1. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Ida Kransenstedt; Sadaf Yahyaei Fard; [2023]
    Nyckelord :Authority; limited edition; Cialdini; influencer marketing; scarcity; consumer behavior; purchase decision; social proof; social media; sympathy principle; temporary collections.; Auktoritet; begränsad upplaga; Cialdini; influencer marketing; knapphetsprincipen; konsumentbeteende; köpbeslut; sociala bevis; sociala medier; sympatiprincipen; tillfälliga kollektioner.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER

  2. 2. Limited edition : En kvalitativ studie om Limited editions påverkan på konsumenters upplevelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Daniel Birgersson; [2022]
    Nyckelord :Knapphetsprincipen; Unikhetsteorin; Kognitiv dissonans; Begränsad upplaga; Limited edition; Köpupplevelse;

    Sammanfattning : Frågeställningar: Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett kognitivt dissonansperspektiv? Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett Knapphetsperspektiv? Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett Unikhetsperspektiv? Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur artificiellt skapad brist påverkar konsumenters upplevelser. Metod: I denna studie har en kvalitativ metod använts i form av fokusgrupper. LÄS MER

  3. 3. Journalistiken och brotten - En studie av Sydsvenskans rapportering kring Malmös kriminalitet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Malin Tykesson; [2012]
    Nyckelord :sydsvenskan; journalistikvetenskap; agenda setting; framing; kvalitativ studie; kvantitativ studie;

    Sammanfattning : Malmö har under de senaste åren varit hårt bevakat av media, detta på grund av olika händelser som betraktats som gänguppgörelser, skjutningar, mord och vapenbrott. Detta har väckt opinion, från medborgare och medier där det diskuterats flitigt hur problematiken ska lösas. LÄS MER

  4. 4. Karaktärsanimation till avataren i spelet Dreamlords the Reawakening : Hur funktionella och dekorativa animationer samspelar i ett MMORTS

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Gabriel Flamm; [2008]
    Nyckelord :Animation; Lockpick; MMORTS; Dreamlords;

    Sammanfattning : Detta är en reflexiv text och presenterar hur funktionella animationer, skapad med animationsprincipen Straight Ahead Action, samspelar med dekorativa animationer, skapad med en modifierad upplaga av animationsprincipen Pose to Pose, och hur de båda formerna av animation förmedlar samma karaktär hos en avatar i spelet Dreamlord the Reawakening (Lockpick Entertainment, 2008). Animationerna representerar det kvinnliga och det manliga könet i sitt utförande, förhåller sig till givna riktlinjer om animationslängd och begränsad yta de kan utspela sig på samt fungerar med en rad olika uppsättningar av vapen och rustningar. LÄS MER

  5. 5. Lyxvarumärkestrappan : Hur skapar små företag ett lyxigt varumärke?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Fredrik Sjödin; Robin Johansson; [2007]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; Varumärkesidentitet; Lyxvarumärken; Små företag; Begränsade resurser;

    Sammanfattning : Varumärken har en lång historia och attityden till dess betydelse har över åren förändrats. Vi ser idag att företagen lägger betydligt mer fokus på varumärkesfrågor och att konsumtionen av lyxvaror ökar. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur små företag med begränsade resurser kan skapa varumärken som uppfattas som lyxiga. LÄS MER