Sökning: "kampen om kunderna"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden kampen om kunderna.
1. Kampen om kunderna
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
2. Med betaltjänstdirektivet PSD2 som katalysator : Hur strategiska val och möjliga roller i värdekedjan påverkar den framtida marknadspositionen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Även om marknaden för finansiella tjänster digitaliseras i en allt högre takt finns det fortfarandeinträdesbarriärer för nya aktörer som vill utveckla betal- och kontotjänster för konsumenter. Ettav dessa hinder är att infrastrukturen som används för tjänsterna ägs och förvaltas av deetablerade aktörerna vilket försvårar för en fri konkurrens. LÄS MER
3. Visuell butikskommunikation : en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Titel: Visuell butikskommunikation - en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund Utgivningsår: 2013 Författare: Hannah Franzén, Lisa Gustavsson Handledare: Susanne Edström Examinator: Martin Behre Företagen på dagens globala marknad måste hela tiden utveckla nya metoder för att kunna konkurrera i kampen om kunderna. Att arbeta med den visuella butikskommunikationen kan vara ett sätt att vinna fördelar på i dagens handel. LÄS MER
4. Exponering i butiken : Specialexponering av kläder och exponeringens påverkan på kunder
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Sammanfattning Att veta hur man kan påverka och attrahera kunderna med hjälp av exponeringar kan vara av stor betydelse för butikerna och butikscheferna. Med allt större konkurrens i alla branscher blir kampen om varje enskild kund allt mer påtaglig. LÄS MER
5. Kampen om kunderna : En studie av konkurrensen mellan centrumhandeln och externhandeln i Växjö
Kandidat-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper, KVSammanfattning : .... LÄS MER