Sökning: "kampen om kunderna"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden kampen om kunderna.

  1. 1. Kampen om kunderna

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Anton Godin; Johan Högberg; Julia Isacson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Med betaltjänstdirektivet PSD2 som katalysator : Hur strategiska val och möjliga roller i värdekedjan påverkar den framtida marknadspositionen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Anton Uggla; [2019]
    Nyckelord :PSD2; TPP; PISP; AISP; ASPSP; XS2A; Open Banking; Fintech; finansiella tjänster; finansiell infrastruktur;

    Sammanfattning : Även om marknaden för finansiella tjänster digitaliseras i en allt högre takt finns det fortfarandeinträdesbarriärer för nya aktörer som vill utveckla betal- och kontotjänster för konsumenter. Ettav dessa hinder är att infrastrukturen som används för tjänsterna ägs och förvaltas av deetablerade aktörerna vilket försvårar för en fri konkurrens. LÄS MER

  3. 3. Visuell butikskommunikation : en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :HANNAH FRANZÉN; LISA GUSTAVSSON; [2013]
    Nyckelord :visual merchandise; exponering; visuell butikskommunikation; butiksatmosfär; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Titel: Visuell butikskommunikation - en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund Utgivningsår: 2013 Författare: Hannah Franzén, Lisa Gustavsson Handledare: Susanne Edström Examinator: Martin Behre Företagen på dagens globala marknad måste hela tiden utveckla nya metoder för att kunna konkurrera i kampen om kunderna. Att arbeta med den visuella butikskommunikationen kan vara ett sätt att vinna fördelar på i dagens handel. LÄS MER

  4. 4. Exponering i butiken : Specialexponering av kläder och exponeringens påverkan på kunder

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jasminka Sales; [2013]
    Nyckelord :exponering i butiken;

    Sammanfattning : Sammanfattning Att veta hur man kan påverka och attrahera kunderna med hjälp av exponeringar kan vara av stor betydelse för butikerna och butikscheferna. Med allt större konkurrens i alla branscher blir kampen om varje enskild kund allt mer påtaglig. LÄS MER

  5. 5. Kampen om kunderna : En studie av konkurrensen mellan centrumhandeln och externhandeln i Växjö

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper, KV

    Författare :Jimmy Andersson; [2013]
    Nyckelord :Centrumhandel; Externhandel; Växjö;

    Sammanfattning : .... LÄS MER