Sökning: "blogg reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden blogg reklam.

  1. 1. Marknadsföring på sociala medier : Förhållandet till tryck- och ytrrandefrihet och kontrollen av dold marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emelie Andersson; Johanna Brage; [2018]
    Nyckelord :Marknadsföring; Sociala medier; tryck- och yttrandefrihet; dold marknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsrätten är som de flesta rättsområden ständigt under utveckling. Med dagens teknikutveckling har nya möjligheter till marknadskommunikation utformats. Näringsidkare idag vänder sig ofta till privatpersoner och deras plattformar på sociala medier för att nå ut med dess marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Ska verka spontant skrivet :-) - En undersökning om ungas användande av bloggar som informationskällor, med fokus på dold reklam och dess problematiker

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Anna Olofsdotter; [2016]
    Nyckelord :Blogg; Bloggbranschen; Dold reklam; Konsumentverket; Marknadsföringslagen;

    Sammanfattning : Människor utsätts dagligen för tusentals reklambudskap, varav flertalet sållas bort. Budskapen behöver således finna nya vägar mottagaren, något som görs bland annat genom dold reklam i bloggar. LÄS MER

  3. 3. Anonymitet och språkbruk på internet : En kvantitativ innehållsanalys av svenska kommentarer

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Anton Rydberg; Rojan Modir; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Näthat och nätmobbning är ett utbrett problem på internet som fått mycket medial uppmärksamhet de senaste åren. Många gånger görs också kopplingar mellan anonymiteten på internet och förekomsten av näthat och nätmobbning. LÄS MER

  4. 4. Bloggare som opinionsledare : En kvalitativ studie om unga kvinnors attityder till bloggar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Caroline Weihagen; Alicia Hellqvist; [2015]
    Nyckelord :Blogg; Opinionsledare; Two-step flow of Communication; Uses and Gratification;

    Sammanfattning : Denna studie belyser hur unga kvinnors attityder och identifikation ser ut till mode- och livsstilsbloggare i Sverige. Bloggar har under det senaste decenniet vuxit och blivit ett stort internetfenomen. LÄS MER

  5. 5. Innehållskontroll av kommersiella meddelanden – särskilt om marknadsföring i bloggar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sara Hovstadius; [2014]
    Nyckelord :Civilrätt; marknadsföring;

    Sammanfattning : Allt fler näringsidkare väljer idag det sociala mediet bloggar som plattform för att marknadsföra sin verksamhet. Bakgrunden till denna utveckling är att kommersiella meddelanden avseende ett företags produkter eller tjänster som förmedlas av en annan part via bloggar visat sig uppfattas som mer trovärdiga än budskap som kommer från företaget via andra kanaler. LÄS MER