Sökning: "child and youth Studies."

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden child and youth Studies..

  1. 1. Unga vuxnas upplevelser av transition från barn- och ungdomspsykiatri till vuxenpsykiatri

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Christian Bernbo; Hanna Johansson; [2024]
    Nyckelord :patient experience; person-centered care; psychiatric care; transition; young adult; patientupplevelse; personcentrerad vård; psykiatrisk vård; transition; unga vuxna;

    Sammanfattning : Bakgrund: Transition kan beskrivas som övergången från en fas, tillstånd eller status i livet till ett annat. Transition mellan barn- och ungdomspsykiatrisk och vuxenpsykiatrisk vård är en viktig hälsofråga, där patienters upplevelser är sparsamt belysta. LÄS MER

  2. 2. Depression in children and adolescents with ADHD : a systematic literature review

    Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för medicinska vetenskaper

    Författare :Sofia Fioretos; [2023]
    Nyckelord :attention deficit and hyperactivity disorder; depression; child; adolescent; risk of bias; psychiatry;

    Sammanfattning : Introduction: Poor mental health in children and adolescents is a growing public health concern. Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD) is a prevalent disorder in youth, impacting their mental well-being. LÄS MER

  3. 3. HASSELA SKÅNE OUTPATIENT CARE : MAPPING RISK FACTORS WITHIN A CRIMEPREVENTION INTERVENTION

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Simone Rothe; [2023]
    Nyckelord :Children; Crime prevention intervention; Norms; Risk factors; Social vulnerability; Youtths;

    Sammanfattning : Crime prevention is taking action early before serious problems arise. Waiting for a problemto arise is costly, inefficient and worse for the individual and society. Nevertheless, much ofthe preventive work today is devoted to intervening in individuals with obvious and numerousrisk factors. LÄS MER

  4. 4. Digitala verktyg i svensk kommunal grundskola- skillnad mellan stad och landsbygd? : DEN GEOGRAFISKA PLATSENS BETYDELSE FÖR ARBETET MED DIGITALA VERKTYG I UNDERVISNINGEN

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Katrin Friman; [2023]
    Nyckelord :Interdisciplinary design; child and youth studies; schools geographic place; ICT education; municipal primaryschool; mixed- methods;

    Sammanfattning : The studys purpose has been to investigate similarities and differences in access to digital tools in Swedish municipal primary school dependent if the scools geographic place is in a bigger town or on the countryside. One of the studys research questions has been to investigate if it´s possible to discover any differences current the teachers attitudes and the pupils use of them in education dependent the schools geograpich place. LÄS MER

  5. 5. Facilitating Social Participation Through Animal Assisted Interventions : A Literature Review of Interventions for Children with Neurodevelopmental Disorders

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILD

    Författare :Svenja Martens; [2023]
    Nyckelord :Animal Assisted Intervention; Social Participation; Neurodevelopmental Disorders; Children;

    Sammanfattning : Children with neurodevelopmental disorders (NDDs) tend to experience restricted social participation and therefore require support in this area. Animal assisted interventions (AAIs) offer a complementary or alternative intervention approach for those children. LÄS MER