Sökning: "Norms"

Visar resultat 1 - 5 av 2755 uppsatser innehållade ordet Norms.

  1. 1. What are the main determinants for companies to behave in sustainable way?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Siri Aasma; [2019-02-21]
    Nyckelord :Sustainable Development; Corporate Sustainability; Institutional Theory; New Institutional Economics; Norms; OLS;

    Sammanfattning : Using a novel dataset collected from a web survey sent out to Swedish large companies, this thesis examines whether institutional factors or basic economic factors are the main determinants for companies’ level of sustainability work. This is done through studying a company’s level of corporate sustainability in relation to their self-perceived determinants. LÄS MER

  2. 2. “The grandiosity of tasks and mediocrity of tools”: Confronting the transnational social question with mobile CEE citizens’ experiences in Sweden

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Kristin Clay; [2019-01-17]
    Nyckelord :Transnational Social Question; Intra-EU Mobility; European Citizenship; European Dis integration; Coloniality; Decolonial Option;

    Sammanfattning : This thesis contributes to the debate surrounding east-west intra-EU mobility, the transnational social question and European citizenship by uncovering often undervalued and stigmatized histories, periences, and knowledge from the EU’s central and eastern member states by highlighting the voices of mobile CEE citizens in Sweden. Taking a problem-driven, adaptive approach, this thesis draws on qualitative interviews—with twelve respondents representing Croatia, Romania, Bulgaria, Hungary, Poland, Latvia, and Estonia—contextualized by official documents from the EU and Sweden, including a European Commission communication and press release, a report prepared by Sweden’s National Board of Trade, and a letter from the EU Affairs ministers of Sweden, Finland, and Norway defending the freedom of movement. LÄS MER

  3. 3. Offer eller förövare? En kvalitativ studie om män som har utsatts för våld av en kvinnlig partner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Josephine Holk; Anna Nilsson; [2019]
    Nyckelord :hegemonic masculinity; battered men; shame; the ideal victim; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to get a deeper understanding of men who are exposed to domestic violence by their female partners. We have examined the embedded norms related to the fact, that a man gets beaten by a woman, and how these norms have affected these men’s views on their role and their choice not to seek assistance to get out of their situation. LÄS MER

  4. 4. Bedömning av kompetens i tekniska karriärspår : En fallstudie om hur föreställningar om kompetens, kompetensbedömning och karriär påverkar organisationers möjlighet att skapa inkludering och mångfald

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Caroline Bern; [2019]
    Nyckelord :career; competence; assessment of competence; processes of assessment; inclusion; diversity; karriär; kompetens; bedömning av kompetens; bedömningsprocesser; inkludering; mångfald;

    Sammanfattning : Att ha en mångfald av arbetskraft har idag blivit en viktig fråga för att kunna fånga in en mängd olika kompetenser, kunskaper och förmågor. Många företag uppmuntrar idag arbete med mångfald och inkludering eftersom de hävdar att de ökar kreativiteten och i utsträckningen vinsten för företaget. LÄS MER

  5. 5. Barns inflytande i planerade aktiviteter i förskolan : En kvalitativ studie om några förskollärares resonemang om barns inflytande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete; Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Amelie Lönegren; Angelica Stoor; [2019]
    Nyckelord :Preschool; Preschool teacher; Power; Norms; Children´s influence; Participation; Förskola; Förskollärare; Makt; Normer; Barns inflytande; Delaktighet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få kunskap om hur makt och normer påverkar barns inflytande i förskolan. Vi har valt att rikta fokus mot hur förskollärare ger barn inflytande i planerade aktiviteter inomhus. LÄS MER