Sökning: "det skrivna modet"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden det skrivna modet.

  1. 1. Sociala medier – modehusens guldgruva för värdeskapande : En kvalitativ studie om modehuset Balmains värdeskapande i sin marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Marika Cederlund; [2016]
    Nyckelord :mode; Balmain; Olivier Rousteing; sociala medier; värdeskapande; marknadsföring; det skrivna modet; designer; instagram; twitter;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka värden som skapas i modehus marknadsföring på sociala medier samt vilken betydelse de värden som skapas har för varumärket. För att besvara syftet undersöks i denna uppsats det franska modehuset Balmain som en fallstudie. LÄS MER

  2. 2. Trendspaning

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :TANYA SIRÉN; JESSICA ENGELBERG; [2014]
    Nyckelord :Trendspaning;

    Sammanfattning : Kläder har gått från att vara funktionella och praktiska till att vara mode - ett sätt att uttrycka sig och sin identitet på som individ. Mode är idag något socialt som tillför tillhörighet och status. Bakom modet finns det kreativitet, kunskap, mängder med undersökningar och analyserande av omvärlden för att kunna skapa ett mode. LÄS MER