Sökning: "fördelar och nackdelar med datorer"

Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade orden fördelar och nackdelar med datorer.

  1. 6. Skrivande i en värld med digitala verktyg.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Fredrik Augustsson; Therese Jonsson Berg; [2017]
    Nyckelord :Skrivprocessen; IKT; EUMO;

    Sammanfattning : Med användning av informations- och kommunikationsteknik i skolans värld följer både möjligheter och utmaningar i undervisningen. Från att penna och papper har dominerat skrivundervisningen börjar skrivande på iPads och datorer bli allt vanligare. LÄS MER

  2. 7. Lärarens uppfattningar om datorer och lärplattor : i matematikundervisningen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Erica Novén; [2017]
    Nyckelord :Datorer; lärplattor; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Inledning: Datorer och lärplattor är vanliga inslag i elevers vardag. Det är viktigt att de används i alla aspekter i elevers skolgång. Hur användandet ser ut varierar från ämne till ämne och skola till skola. Studien berör hur matematiklärarna använder datorer och/eller lärplattor i sin matematikundervisning. LÄS MER

  3. 8. IKT i matematikundervisning : Fördelar och nackdelar med användningen av IKT

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Maria Teresa Loro Loro Loro Loro; [2017]
    Nyckelord :IKT; matematikundervisning; digitala verktyg;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och ta reda på vilka digitala verktyg används i matematikundervisningen i årskurs F-3, hur dessa verktyg används samt vilka för- och nackdelar lärare ser med användningen av digitala verktyg. Resultatet visar att de lärare som undervisar i F-3 använder sig av datorer, Ipads och smartboard i klassrummet. LÄS MER

  4. 9. Hjälpa eller stjälpa? Lärares upplevelser av arbete med 1:1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Maria Larson Ovuka; Anja Sommar; [2017]
    Nyckelord :1:1; digitalisering; undervisningsmetod; lärare; Sollentuna kommun;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om lärares upplevelser kring sitt arbete med en dator per elev, även kallat 1:1. Många kommuner har redan klivit på det digitala tåget och forskning har pågått på området sedan 2007. LÄS MER

  5. 10. Att skriva sig till läsning : Datoranvändning i den tidiga läs- och skrivutvecklingen för elever i årskurs F-3 som har svenska som andraspråk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Svenska språket och genusvetenskap

    Författare :Sandra Baudin Persson; [2016]
    Nyckelord :ASL; att skriva sig till läsning; svenska som andraspråk; språk- och kunskapsutveckling; läs- och skrivundervisning;

    Sammanfattning : Att skriva sig till läsning (ASL) innebär att man vänder på läs- och skrivutvecklingen och istället ägnar sig åt skriv- och läsutveckling med hjälp av datorer. Syftet med den här intervjustudien har varit att titta på hur lärare arbetar med ASL med elever som har svenska som andraspråk samt vilka fördelar och nackdelar de ser med arbetssättet för elever som har svenska som andraspråk. LÄS MER