Sökning: "fördelar och nackdelar med datorer"
Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden fördelar och nackdelar med datorer.
11. Revisionens digitalisering : En kvalitativ studie om hur digitaliseringen påverkar revisionens tillförlitlighet och revisionsrisker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Sammanfattning Examensarbete i företagsekonomi, Högskolan i Skövde.Kandidatuppsats, Externredovisning, vårterminen 2016 Bakgrund: Datorer har under ett halvt sekel använts i näringslivet och revisorer har använt datorer i revisionsprocessen sedan 1980-talet. LÄS MER
12. Digitala verktyg i idrottsundervisningen : Fördelar och nackdelar med digitala verktyg i idrottsundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : Röstproblem är ett stort problem inom idrottsläraryrket, många lärare upplever att de får röstproblem i sitt yrkesutövande. Röstproblem är mest relaterat till idrottsläraryrket och det är oftast lärare i idrott och hälsa som söker hjälp för dessa besvär. Röstproblem är även vanligt för aerobics instruktörer. LÄS MER
13. Leakage current and breakdown of HfO2/InGaAs MOS capacitors
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionenSammanfattning : With the constant downscaling of transistors, silicon as a production material is falling out of favour because of increasing power consumption when the size of devices becomes smaller. Compound materials from group III-V in the table of elements are promising candidates to replace silicon. LÄS MER
14. Responsiv webbdesign för smarta klockor
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Smarta klockor, små kroppsnära datorer som bärs kring handleden, ökar i popularitet. Smarta klockor kan visa tiden men även köra andra applikationer. Utmärkande för alla smarta klockor är deras lilla skärmyta, vilket ställer särskilda krav på utformningen av användargränssnitt. LÄS MER
15. Var det bättre förr? : Högstadielärares användning och uppfattningar om digitala verktyg i musikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningenSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att fördjupa kunskaper i hur högstadielärare i musik använder digitala verktyg i sin undervisning, samt vad de upplever att dessa verktyg har för pedagogiska för- och nackdelar. Ett delsyfte har varit att undersöka vad lärare har för ämnesuppfattning, och hur det eventuellt påverkar hur de väljer undervisningsinnehåll. LÄS MER