Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Varumärkesbyggande i nyetablerade företag : en fallstudie av Sail Racing och Cheap Monday

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CHRISTIN RUTGERSSON; ANNA BERNE; [2010]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesimage; varumärkesbyggande; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Som en följd av globaliseringen, har antalet aktörer inom den textila sektorn ökat drastiskt. På så vis har konkurrensen mellan företag hårdnat och varumärket har utvecklats till ett viktigt konkurrensmedel. Nyetablerade företag har numera svårt att skapa en långvarig position på marknaden. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesbyggande i nyetablerade företag : en fallstudie av Sail Racing och Cheap Monday

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CHRISTIN RUTGERSSON; ANNA BERNE; [2010]
    Nyckelord :brand; brand image; brand building; brand identity;

    Sammanfattning : Som en följd av globaliseringen, har antalet aktörer inom den textila sektorn ökat drastiskt. På så vis har konkurrensen mellan företag hårdnat och varumärket har utvecklats till ett viktigt konkurrensmedel. Nyetablerade företag har numera svårt att skapa en långvarig position på marknaden. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesbyggande : - i teori och empiri

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pontus Levander; Magnus Tonell; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ge en bild av rådande teoribildning gällande varumärkesuppbyggnad ur märkesinnehavarperspektiv. Uppsatsen uppkom ur tesen att det i dagens globaliserade ekonomi räcker det inte alltid med varor och tjänster i sig själv som effektiva konkurrensmedel och att det därför har blivit av allt större vikt att företagen aktivt arbetar med varumärken. LÄS MER