Sökning: "grafiska stilar"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden grafiska stilar.

  1. 1. Grafiska stilar inom spel med syfte att lära ut : En undersökning om grafiska stilar påverkar lärandeaspekten av spel med syfte att lära ut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Daniel Johansson; [2023]
    Nyckelord :Grafiskstil; Lärande; konstruktivism; Motor; Interaktivitet;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt om val av grafikstil påverkar den utbildande aspekten inom spel med syfte att lära ut, som ämne valdes motorer. För att besvara frågeställningen valdes ämnet motorer. Artefakterna som skapades i samband med detta arbete bestod av två program med grundläggande interaktivitet. LÄS MER

  2. 2. Kriminella Stereotyper : En studie om populärkulturell visualisering av kriminella män i datorspel och hur betraktarens tokning påverkas av attribut och hudfärg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Viktor Blomgren; [2018]
    Nyckelord :Stereotypes; Diversity; Character Design; Crime; Stereotyper; Mångfald; Karaktärsdesign; Kriminalitet;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilken påverkan olika attribut hos en karaktär har på hur de uppfattas som mer eller mindre kriminella hos svenska spelutvecklarstudenter, och om dessa attribut har olika påverkan beroende på karaktärens hudfärg. Till undersökningen skapades sex karaktärer designade utefter karaktärer i spelet Grand Theft Auto 5(2013) och studien The Criminal Stereotype (Maclin, 2006). LÄS MER

  3. 3. Grafiska stilars påverkan på spelupplevelsen : Kan den grafiska stilen påverka en spelares uppfattning av spelupplevelsen?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Johan Zdybal; [2014]
    Nyckelord :Spelgrafik; Stil; Gameplay; Spelupplevelse; Pixelgrafik; Målerisk;

    Sammanfattning : Detta arbete gick ut på att undersöka ifall två spelmekaniskt identiska spelprototyper med två olika grafiska stilar kunde påverka en spelares uppfattning av spelupplevelsen. Syftet var inte att undersöka hur det påverkar utan om det påverkar. LÄS MER

  4. 4. Realistisk- eller stiliserad grafisk stil i skräckspel : En jämförelse av två grafiska stilar applicerade på spelgenren survival horror

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Josefin Behm; [2013]
    Nyckelord :Grafiska stilar; survival horror; skräckspel; monster;

    Sammanfattning : Detta arbete, som utgår ifrån observationen att många spel inom survival horror-genren använder sig av en realistisk grafisk stil på sina texturer, undersöker om det är möjligt att förmedla samma läskiga känsla genom användandet av en stiliserad, eller tecknad, grafisk stil. Tre 3D-modeller föreställande monster, modellerade med inspiration från survival horror-spel, texturerades på ett sätt som motsvarade en realistisk grafisk stil, samt ett som motsvarade en stiliserad grafisk stil. LÄS MER

  5. 5. Vilka uttryck inom modeannonsering har varit vanligt förekommande inom grafisk formgivning och fotografi?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Sanna Lundberg; Sara Norman; [2012]
    Nyckelord :Grafisk formgivning; fotografi; modeannonser; uttryck; bildelement; Nordiska Kompaniet NK ;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats syftar till att kartlägga de vanligast förekommande uttrycken inom grafisk formgivning och fotografi. Inom konstvetenskap är denna typ av kartläggning utbredd, medan det inom grafisk formgivning och fotografi är mindre självklart. LÄS MER