Sökning: "grammatical category"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden grammatical category.

  1. 1. An Errors Analysis of Grammatical Errors in The Written Productions of Swedish Students in a Vocational High School

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Maryam Nezamabadi; [2023-02-01]
    Nyckelord :Error analysis; Verb errors; Common grammatical errors; English written productions; Grammar teaching; Second language learning; Errors based on word class categories;

    Sammanfattning : As an approach to spotting and analyzing students' errors, error analysis provides information that gives us a better understanding of students' knowledge of second language grammar, so we can offer them more effective teaching. This study is an error analysis that investigates the most common grammatical errors focusing on verbs, prepositions, articles, and pronouns in English writings produced by first-year high-school students at a vocational school in southern Sweden. LÄS MER

  2. 2. Form-focused or meaning-focused? : Grammar tasks in EFL textbooks for English 5 in upper secondary school

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Angelica Eriksson; [2023]
    Nyckelord :form-focused; meaning-focused; instruction; grammar; tasks; CLT;

    Sammanfattning : This paper investigates what role grammar plays, what grammatical content is included, and whether focus on form or meaning dominates in six EFL (English as a Foreign Language) textbooks for English 5. Through the methodology content analysis, the grammatical content is calculated, categorized, and analyzed with coding frames in three parts: form-focused instruction and grammar tasks and meaning-focused instruction and grammar tasks, context, and grammatical categories. LÄS MER

  3. 3. Läroboken, en portal till andra kulturer : En studie om de kulturella dimensioner i läroboken Ruidianyu 瑞典语

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Loke Sandvall; [2023]
    Nyckelord :Textbook analysis; Intercultural communicative competences; ICC; Risager; Yang Chi.; Läroboksanalys; Intercultural communicative competences; ICC; Risager; Yang Chi.;

    Sammanfattning : Att studera ett främmande språk är en stor och mångfacetterad uppgift. Allt från grammatiska förklaringar, uttalsövningar och läs- och hörförståelse ingår. En aspekt som dock inte får glömmas bort är den kulturella aspekten. LÄS MER

  4. 4. The Prevalence of Omission - About the function and frequency of particle ellipsis in Japanese

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Robin Olsson; [2022-03-10]
    Nyckelord :japanska; zero particle; particle omission; particle ellipsis; Japanese; mujoshi;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate current perceptions of what is commonly referred to as particle omission, and in order to compare these perceptions to those of native speakers of Japanese, an online survey consisting of example sentences to be graded by 49 participants between the ages of 18 and 29 was carried out. A short summary of relevant particles will be covered, followed by extensive summaries of two different perspectives on the concept of particle omission. LÄS MER

  5. 5. Anglicismos léxicos en dos diarios latinoamericanos : Clasificación y análisis comparativo de los anglicismos léxicos en dos diarios de México y Colombia

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Joanna Rico Norman; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Este trabajo recopila, analiza y compara los anglicismos léxicos crudos y en periodo de aclimatación, según la tipología de Emilio Lorenzo (1987), de los periódicos digitales El Financiero de México y La República de Colombia, del mes de diciembre de 2021. Nuestro objetivo es indagar sobre cómo ambos países consienten la influencia del inglés en el español, a través del uso de anglicismos léxicos en prensa. LÄS MER