Sökning: "hani"
Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade ordet hani.
16. Onboarding inom offentliga sektorn : En teoretisk onboardingmodell för nyanställda
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Onboarding of new employees in the workplace is among the most important and at the same time the most overlooked process in managing human capital. Onboarding is the English term for the introduction as well as the socialization process in new employee development. LÄS MER
17. Photo-chemical reactivity of dissolved organic carbon in subarctic lakes from northern Sweden
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskapSammanfattning : Dissolved organic matter (DOM) is the major absorber of sunlight in most natural waters and a critical component of the carbon cycle in aquatic systems. The photochemical decomposition of DOM can have a significant impact on the landscape-atmosphere carbon exchange. LÄS MER
18. The effect of spent mushroom (Agaricus bisporus) compost on the indigenous rhizosphere microbiota in strawberry cultivation
Master-uppsats, SLU/Dept. of Agricultural Biosystems and TechologySammanfattning : Spent mushroom compost (SMC) is a by-product of mushroom cultivation with the potential to be used in the cultivation system to suppress plant pathogens, enhance water holding capacity, increase soil water aeration and to improve the soil structure through the input of organic matter and additional nutrients. The electric conductivity (EC) as well as pH recorded high values in the SMC, which is a challenge for its application in food production systems. LÄS MER
19. Vem Litar du på? : En kvantitativ studie om Influerare och Experters roll inom digital marknadsföring
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Forskningsfrågor: Hur kan konsumentens förtroende för ett varumärke påverkas vid varumärkesexponering via inflytelserika aktörer? I vilken utsträckning skiljer sig influerare och experters påverkan på konsumentens förtroende? Syfte: Studien ämnar öka kunskapen kring fenomenet inflytelserika aktörer inom den digitala sfären och den effekt de har på konsumentens förtroende för exponerade varumärken. Metod: I studien används en kvantitativ metod genom en strukturerad enkätundersökning som både publicerades på digitala plattformar och utdelades fysiskt till personer på Mälardalens högskola. LÄS MER
20. Användbarhet för barn : en undersökning av applikationer riktade till barn
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : På senare tid har smarta mobiler (smartphones) fått en allt större roll i våra liv. Att gå från vanliga hemtelefoner till “enklare” mobiltelefoner till smartphones, som mer eller mindre är självklart för gemene man idag, har gått relativt fort. LÄS MER