Sökning: "helhetsutveckling"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet helhetsutveckling.
6. Med musiken till hands : Funktionsinriktad musikterapi med två ungdomar, en med Cerebral Pares och en med mitokondriell sjukdom
M1-uppsats, Karlstads universitet; Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : Med musiken till hands – Funktionsinriktad musikterapi med två ungdomar, en med Cerebral Pares och en med mitokondriell sjukdom. Funktionsinriktad musikterapi, FMT-metoden, är en neuromuskulär behandlingsmodell för barn och vuxna med olika funktionsnedsättningar. LÄS MER
7. "Det handlar inte om någon lyx eller grädde på moset." En genomlysning av visionen och projektet MUISK vid Stenungsunds kulturskola
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen syftar till att dokumentera och genomlysa projektet MUISK, MUsik Inför SKolan,som under läsåret 06/07 genomförts av kulturskolan i Stenungsund på Ekenässkolan iÖdsmål. Våra frågor är följande: "Hur ser den lokala kulturskolans vision ut?", "Hur ser deolika aktörerna på projektet?" samt "På vilket sätt är MUISK en del av visionen?". LÄS MER
8. Yrkesverksamma förskollärare om arbetet kring utvecklingssamtal
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Studiens syfte är att få insikt i hur några yrkesverksamma förskollärare uppfattar sitt arbete kring utvecklingssamtal, för att på så sätt få ökad förståelse för hur förskollärare kan förebygga och hantera de problem som kan uppstå i samband med utvecklingssamtal. Samverkan (interaktionen) mellan individer har en central roll i vår studie då det, som vi ser det, sker en interaktion mellan föräldrar och förskolepersonal i utvecklingssamtal. LÄS MER
9. Förskolans balansgång mellan fri- och styrd rörelseträning : en kvalitativ studie om förskolors arbete med rörelseträning
Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Aim The aim with this essay has been to investigate how preschools profiling in motor activity training, work to stimulate motor development of children. In order to study this, the main focus for the research has been on the following queries: What characterize motor activity training at the preschools studied? What is the purpose with the motor activity training of preschools which were studied? How do the preschools describe the affect that motor activity training has on children? How do the preschools look at the need for motor activity training? Method Four in-depth interviews were conducted with representatives of the chosen preschools profiling in motor activity. LÄS MER