Sökning: "hockey tv"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden hockey tv.

  1. 11. OS-hockey som TV-sändning, dokumentär och fiktionsfilm : Sportens betydelse för den nationella identiteten

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Mårten Lagré; [2012]
    Nyckelord : Miracle ; Miracle on Ice ; Do You Believe in Miracles? ; sportsändning; sportfilm; sportdokumentär; nationell identitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att studera sportfilmen som genre och se hur denna genre konstruerar nationell identitet på nationell och lokal nivå. Ytterligare ett syfte var att undersöka hur en sporthändelse televiseras, dokumenteras respektive fiktionaliseras. LÄS MER

  2. 12. Färjestad BK: Hur man bör öka den totala kundupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Kenneth Li; Adam Forsström; [2012]
    Nyckelord :Företagsekonomi Marknadsföring Upplevelse Färjestad BK Ishockey Publik Arena Sport Sportmarknadsföring Elitserien Varumärke Relastionsmarknadsföring Strategi Publiksnitt;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur markandsföringen ser ut i dagsläget för Färjestad BK, ta fram förslag på förbättringar och ändringar angående marknadsföringen och upplevelsen för att uppnå en vändning på en negativ trend. För att få fram information till uppsatsen valdes två respondenter, en representant från Färjestad BK respektive Wolfpack, i form av personliga djupgående intervjuer. LÄS MER

  3. 13. Hur ser elevernas läs- och skrivvanor ut på fritiden?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Anne Ellström; [2011]
    Nyckelord :Läsvanor; Skrivvanor; Böcker; Tidningar; Nya medier; Fritiden;

    Sammanfattning : My curiosity concerning what pupils read and write during leisure time led me to gather information using a quantative method. The study's aim is to investigate which reading and writing habits they have during their time outside school. LÄS MER

  4. 14. Kära dagbok. Hur går det till när man tar guld? : Innehållsanalys av Spendrups reklamkampanj

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Maria Bondesson; Therese Karlsson; [2006]
    Nyckelord :reklam; kampanj; Norrlands Guld; Spendrups; Guld till alla; innehållsanalys;

    Sammanfattning : This is a case study of the advertising campaign “Guld till alla” (Gold to Everyone) embarked upon by Spendrups Bryggeri AB in a bid to promote Norrlands Guld, during the period 2004. The approach used by Spendrups will be compared with theories about communication planning, communication strategies, target group definition and how to create effective advertising. LÄS MER

  5. 15. Miljardregn över fotboll och hockey : TV-rättigheternas framväxt och utveckling

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Tomas Eriksson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Arbetet belyser området runt marknadsrättigheter för Svensk ishockey och Svensk fotboll. Utvecklingen har medfört att rättigheternas värdet ökat enormt de senaste 15 åren vilket bidragit till att rättigheter idag är en stor business. LÄS MER