Sökning: "hur använder man sekundärdata"
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden hur använder man sekundärdata.
16. Strategisk Human Resource Management : En studie om Coca-Cola Drycker Sverige AB:s och TV4 AB: s HR-strategier vid olika konjunkturer
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva och analysera hur två olika organisationer arbetar med strategisk HRM vid högkonjunktur respektive lågkonjunktur. Metod: För att besvara studiens syfte har vi valt att tillämpa en kvalitativ undersökningsmetod. LÄS MER
17. Varför hantera affärsrisker? En studie om riskhantering i gruv- och metallbranschen
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Företag är dagligen utsatta för en mängd affärsrisker som hotar verksamhetens lönsamhet och överlevnad. Vid tidigare forskning har det framhållits att det behöver forskas mer kring vilka syften företag har med affärsriskhantering och vad som kan uppnås med hjälp av affärsriskhantering. LÄS MER
18. Hur påverkar virtuella grupper dysfunktionella konflikter och hur påverkas ledarnas konflikthanteringssätt?
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar virtuella grupper dysfunktionella konflikter och hur påverkas ledarnas konflikthanteringssätt? Författare: Fredrik Celion och Johnny Sjösten Handledare: Thomas Danborg Institution: Managementsektionen vid Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi 15 hp Syfte: Studiens syfte är att analysera och förstå hur den virtuella gruppen påverkar den dysfunktionella konflikten och för att sedan visa hur ledare konflikthanteringssätt påverkas/förändras av den virtuella gruppens miljö. Metod: Vi har genomfört litteraturstudier samt intervjuer för att kunna uppfylla studiens syfte. LÄS MER
19. Sponsring utifrån ett demografiskt perspektiv
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem: Sponsring har under senare år genomgått en förändring och utvecklats till ett väl använt marknadsföringsverktyg där sponsorn har blivit samarbetspartners med den sponsrade. Det har även blivit mer och mer tydligt att sponsorer idag förväntar sig avkastning på sitt sponsringsåtagande Hur har svenska sponsorer anammat sponsringens utveckling och hur väl utnyttjar sponsorerna de demografiska aspekternas betydelse i sin sponsring? Metod: I uppsatsen använder vi oss utav en abduktiv ansats för att varva teori med empiri. LÄS MER
20. Kungsleden - En företagsvärdering
D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Fastighetsmarknaden har fått sig ett rejält uppsving tack vare det låga ränteläget. I fruktan för den fastighetskris i Sverige upplevde i början av 1990-talet har man i allmänhet börjat ifrågasätta om priserna är övervärderade. LÄS MER