Sökning: "hur använder man sekundärdata"

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden hur använder man sekundärdata.

  1. 11. Budgetlös styrning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Eric Wensberg; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under 1970-talet börjar företag förändra sitt arbetande med traditionell budget. Detta p.g.a. LÄS MER

  2. 12. Prissättning av fjärrvärme - Är en avspegling av ett fjärrvärmebolags kostnader i priset rimlig och önskvärd?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Byseke; Jonas Högberg; [2012-06-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fjärrvärme utgår från en väldigt enkel idé; att förse ett område med uppvärmning genom en gemensam pannanläggning där vatten värms upp och distribueras till anslutna kunder. I Sverige står fjärrvärmen för över hälften av all uppvärmning. LÄS MER

  3. 13. Företagsbloggar som kommunikations- och marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Louise Richardson; [2010]
    Nyckelord :företagsbloggar; relationer; marknadsföring; kommunikation; word of mouth; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Mitt syfte med studien är att övergripande presentera hur företagsbloggar kan användas som kommunikations- och marknadsföringskanal för att skapa goda relationer med sina kunder. Jag kommer även att redogöra för andra aspekter som jag tror är viktiga för att nå framgång och förtroende i användningen av företagsbloggar. LÄS MER

  4. 14. Fastighetsmäklarens marknadsföring av objektet : Objektannonsens utveckling

    Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomi

    Författare :Emely Bakken; [2010]
    Nyckelord :Real estate agent; marketing; advertising; segmentations; target market; Fastighetsmäklare; marknadsföring; annonsering; segmentering; målmarknad;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utvärdera utvecklingen av objektannonser i mäklarbranschen genom tiden, vad gäller utformning av annonser och val av mediekanaler. Syftet är även att försöka utläsa om fastighetsmäklaren marknadsför objektet så som marknadsföringsteorin säger att man bör marknadsföra en produkt. LÄS MER

  5. 15. Belöningssystem och motivation - en studie om belöningssystemets roll som styrmedel i Sverige respektive Japan

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samir Elhage; Tommy Kullberg; [2009-01-23]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Det blir allt vanligare i dagens globaliserade värld att flera stora företag söker sig utanför sina nationsgränser för att växa på nya marknader. Detta medför då en rad utmaningar inom ekonomistyrning när man skall etablera sig i främmande länder. LÄS MER