Sökning: "hur använder man sekundärdata"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden hur använder man sekundärdata.
11. Budgetlös styrning
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Under 1970-talet börjar företag förändra sitt arbetande med traditionell budget. Detta p.g.a. LÄS MER
12. Prissättning av fjärrvärme - Är en avspegling av ett fjärrvärmebolags kostnader i priset rimlig och önskvärd?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Fjärrvärme utgår från en väldigt enkel idé; att förse ett område med uppvärmning genom en gemensam pannanläggning där vatten värms upp och distribueras till anslutna kunder. I Sverige står fjärrvärmen för över hälften av all uppvärmning. LÄS MER
13. Företagsbloggar som kommunikations- och marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Mitt syfte med studien är att övergripande presentera hur företagsbloggar kan användas som kommunikations- och marknadsföringskanal för att skapa goda relationer med sina kunder. Jag kommer även att redogöra för andra aspekter som jag tror är viktiga för att nå framgång och förtroende i användningen av företagsbloggar. LÄS MER
14. Fastighetsmäklarens marknadsföring av objektet : Objektannonsens utveckling
Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utvärdera utvecklingen av objektannonser i mäklarbranschen genom tiden, vad gäller utformning av annonser och val av mediekanaler. Syftet är även att försöka utläsa om fastighetsmäklaren marknadsför objektet så som marknadsföringsteorin säger att man bör marknadsföra en produkt. LÄS MER
15. Belöningssystem och motivation - en studie om belöningssystemets roll som styrmedel i Sverige respektive Japan
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Det blir allt vanligare i dagens globaliserade värld att flera stora företag söker sig utanför sina nationsgränser för att växa på nya marknader. Detta medför då en rad utmaningar inom ekonomistyrning när man skall etablera sig i främmande länder. LÄS MER