Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. En klädkedjas TV-reklam : vad är syftet med en klädkedjas varumärkesbyggande TV-reklam och vilka känslor och förväntningar skapar den hos konsumenter?

    L2-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Elin Lennström Ingeborn; Tina Håkansson; [2008]
    Nyckelord :marknadsföring; emotionell marknadsföring; reklam; branding; varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Ett varumärkes betydelse är idag viktigt för att förstärka företagsidentiteten och imagen på marknaden. De företag som kan profilera sin verksamhet vinner konkurrensfördelar. LÄS MER

  2. 2. The Welfare Effects of a Capital Income Tax Reform in Sweden

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Caroline Ingeborn; Maria Brunow; [2007]
    Nyckelord :Tax Reform; Welfare Effects; Capital Income Tax; Heterogeneous Households;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to assess if an elimination of the capital income tax in Sweden results in welfare gains on the aggregated level and for a majority of the population. Studies of the effects of capital income tax reforms in dynamic equilibrium models find that, while there are aggregated gains from such reforms, the distribution of capital and labor income has a large impact on the welfare gains on the individual level. LÄS MER