Sökning: "kläder skolan"
Visar resultat 21 - 25 av 76 uppsatser innehållade orden kläder skolan.
21. Semantic Image Segmentation on Clothing Imagery with Deep Neural Networks
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Semantic Image Segmentation is a field within machine learning and computer vision, where the goal is to link each pixel in an image with a label. A successful segmentation will label all pixels that belong to an object with the correct label, and this prediction can be measured with a score known as mean Intersection over Union (mIoU). LÄS MER
22. Är matematikämnet könstämplat? : En bildanalys av matematikböcker för årskurs 1.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Matematik är till stor del ett läromedelstyrt ämne som ofta setts som en maskulin domän. Då omedvetna föreställningar kring pojkar och flickors matematiska förmågor fortfarande förekommer i skolan, är vikten av jämställda och/eller könsneutrala läromedel av stor betydelse (Palmer, 2011, s. 43-44;Norberg, 2014, s. 10). LÄS MER
23. New Methodologies for Fashion Recommender Systems
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Traditional Recommender Systems rely on finding similarities between users and/or between items. In its broadest definition, a Recommender System tries to predict the preference a user would give to an item. LÄS MER
24. E-postens påverkan på studenters konsumtion av digitala erbjudanden
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : En fördel med att vara studerande i Sverige är att man får ta del av reducerat pris på exempelvis kommunaltrafiken, litteratur, kläder och resor. E-post är idag ett av de snabbaste verktyget man kan använda sig av för att nå ut till flera människor samtidigt. LÄS MER
25. Exploring Consumer Expenditure And Environmental Impacts Across European Nations : A Data-Mining Approach
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : As the pressures on the environment created by humanity increase, understanding how products influence a person’s overall impact becomes more important in order to make choices about how a person chooses to consume. Recent literature shows that household consumption is responsible for 51% to 81% of a nation’s total emissions (Ivanova, Stadler, et al. LÄS MER