Sökning: "klient-server"

Visar resultat 6 - 10 av 37 uppsatser innehållade ordet klient-server.

  1. 6. Plattform för visualisering av trafikdata

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Juan Basaez; Joakim Bergström; Johan Fisch; Viktor Ivarsson; Oskar Magnusson; Anna Montelius; Felix Nodelijk; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här rapporten redovisar och diskuterar resultatet av ett kandidatarbete. Arbetet som utförts var uppdraget Plattform för maskininlärning och visualisering av trafikdata med Institutionen för datavetenskap som kund och Östgötatrafiken som behovsägare och referenspartner. LÄS MER

  2. 7. A Client-Server Solution for Detecting Guns in School Environment using Deep Learning Techniques

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Johan Olsson; [2019]
    Nyckelord :machine learning; gun detection; tensorflow; server; client; training; school shootings; school environment; gun control; SSD; RetinaNet; transfer learning; AI; surveillance; IP; network; camera; Axis; Communications;

    Sammanfattning : Att använda maskininlärning för att detektera vapen eliminerar en konstant mänsklig övervakning, vilket också kan leda till en lägre responstid till polis. I den här rapporten undersöks hur en vapendetektor kan konstrueras och byggas som en del av en klient-server-lösning. .. LÄS MER

  3. 8. Investigation into low latency live video streaming performance of WebRTC

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jakob Tideström; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As WebRTC is intended for peer-to-peer real time communications, it contains the capability for streaming video at low latencies. This thesis leverages this ability to stream live video footage in a client-server scenario. Using a local broadcaster, server, and client setup, a static video file is streamed as live footage. LÄS MER

  4. 9. Evaluating NMP Quality of Service : Experiment with JackTrip regarding Latency versus Packet Jitter/Dropouts with High Quality Audio via LAN and WAN

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Daniel Müntzing; [2018]
    Nyckelord :NMP; Networked Music Performance; WAN; LAN; benchmark; JackTrip; Jack; QjackCtl; buffer; latency; correct audio; jitter; packet dropouts; high quality audio; NMP; Networked Music Performance; WAN; LAN; prestandatest; JackTrip; Jack; QjackCtl; bufferts; latens; korrekt ljud; jitter; pakettapp; högkvalitetsljud;

    Sammanfattning : This study has developed a method to create an, to a big extent, automated testing system for NMP (Networked Music Performance) communication over LAN and WAN to be able to benchmark the UDP streaming engine JackTrip using a client-server model. The method is not locked into using JackTrip only, it could be used to do experiments with other engines too. LÄS MER

  5. 10. Patch Delivery Infrastructure in SCADA Systems

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Svetlomir Petrov; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As other technologies, the SCADA architecture, whose origin can be traced back to midtwentiethcentury, was not designed initially with security in mind. Recent cyber-attacks andsecurity incidents show that approaches like security through obscurity and air-gapping thesystems are not relevant anymore. LÄS MER