Sökning: "klient-server"
Visar resultat 21 - 25 av 37 uppsatser innehållade ordet klient-server.
21. ChessCraft
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Procedurell generering är ett kraftigt verktyg för att kunna skapa en stor mängd spelvärldar utan att själv behöva manuellt designa spelplaner en och en. Med bra programmerade algoritmer kan man få tillgång till en nästan obegränsad mängd av unika spelvärldar med mycket mindre arbete. LÄS MER
22. WordHunch : Arkitektur och design av en androidapplikation
Magister-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : I detta projekt har en arkitektur och användargränssnitt skapats för Tweakers HB. Arkitekturen och designen kommer att användas till ett ord-baserat spel. Det här projektet är en del utav ett ännu större projekt som omfattar en klient-server android applikation. Hela klienten kommer att skapas utifrån arkitekturen som beskrivs i projektet. LÄS MER
23. Seamless speaker recognition
Master-uppsats, KTH/Radio Systems Laboratory (RS Lab)Sammanfattning : In a technologically advanced society, the average person manages dozens of accounts for e-mail, social networks, e-banking, and other electronic services. As the number of these accounts increases, the need for automatic user identification becomes more essential. LÄS MER
24. Applying automated testing in an existing client-server game : A pursuit for fault localization in Quake 3
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap (DV)Sammanfattning : This paper addresses the question formulation “Is it possible to implement automated testing in an existing client-server game in order to pinpoint faults and achieve credibility to tests?” The gaming industry’s goal, in most cases, is to release games that appeal to both their financial goals and the enjoyment factor of the players. In order to fulfill these goals, the game will need to function properly and the process to assure this is testing the game to find possible faults. LÄS MER
25. Image Based Indoor Navigation
Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Over the last years researchers proposed numerous indoor localisation and navigation systems. However, solutions that use WiFi or Radio Frequency Identification require infrastructure to be deployed in the navigation area and infrastructureless techniques, e.g. the ones based on mobile cell ID or dead reckoning suffer from large accuracy errors. LÄS MER