Sökning: "kommunikation mellan chef och personal problem"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden kommunikation mellan chef och personal problem.

  1. 1. Ett främjande verktyg : En kvantitativ studie om institutionaliserad feedback

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Claes Adolfsson; Sebastian Asp; [2018]
    Nyckelord :Feedback University Internal Communication Organizational Culture Organizational Structure; Feedback Universitet Internkommunikation Organisationskultur Organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker medlemmarnas förhållande till feedback inom två institutioner, institutionen för geografi, medier och kommunikation (GMK) och institutionen för pedagogiska studier (IPS) på Karlstads universitet. Feedback är ett kommunikationsverktyg som används för att främja organisationsmedlemmarnas utveckling. LÄS MER

  2. 2. Ledarskap i byggprojektet - Vikten av rolltydlighet för ett välfungerande samarbete inom produktionsledningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Julia Moen; [2017]
    Nyckelord :Produktionsledning Byggarbetsplats Ledarskap Kommunikation Organisation Samarbete Feedback; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : A construction project is sometimes described as a creative chaos, which refers to the fact that a construction project is in constant motion. The people involved in a construction project are often there under different conditions, different periods of time and with different purposes. LÄS MER

  3. 3. Organisationsorienterat medarbetarskap - Betydelsen av samspel mellan chef och medarbetare i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alexandra Andersson; Antonia Vidis; [2015]
    Nyckelord :HR; Medarbetarskap; Medarbetarskapshjulet; Hälsa; Hotellbransch; Social Sciences;

    Sammanfattning : Synen på hur chefer och ledare ser på sin personal har förändrats genom åren. Från att personalen skulle följa regler och inte få yttra sina åsikter, har personalens åsikter, kunskap och idéer istället börjat efterfrågas. Intresset för och kännedomen om betydelsen av ledarskap är betydligt större än för medarbetarskap. LÄS MER

  4. 4. Bra Samarbete på arbetsplatsen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Anna Sjöland; Matilda Erixon; [2010]
    Nyckelord :chefer; samarbete; organisationer; arbetsplatser;

    Sammanfattning : På grund av dagens snabba utveckling och moderniserade organisationer blir det mer och mer viktigt med bra samarbete. Det ska gemensamt nås upp till verksamhetsmål och styrningen är idag inte längre så detaljerad som den var förr. LÄS MER