Sökning: "konkurrens återförsäljare"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden konkurrens återförsäljare.
11. Logistiska verktyg för ökad konkurrenskraft : En fallstudie om hantering av interna processer och sortiment
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : Konkurrens och hur den påverkar företaget kan skilja sig beroende på bransch och vilket typ av marknad som företaget befinner sig på. Hur ett företag väljer att jobba med konkurrens och kampen om kunderna är en bidragande faktor till företagens resultat. LÄS MER
12. WC-spolning med regnvatten
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Idag spolar den stora majoriteten av alla invånare i Sverige med dricksvattnen itoaletten. Spolning med regnvatten i WC är något som på flera håll i världenanvänds flitigt främst i områden med någon slags vattenbrist. Men i Sverige harregnanvändande anläggningars popularitet inte riktigt slagit igenom ännu. LÄS MER
13. Selektiv distribution -När det kan och bör användas
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Selektiv distribution är en distributionsform som innebär att de produkter som säljs inom systemet endast säljs till auktoriserade grossister och återförsäljare. De får i sin tur endast sälja till andra auktoriserade aktörer inom systemet eller till slutkund. För att bli auktoriserad ställs vanligtvis höga krav. LÄS MER
14. Vikten av att sticka ut
D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Vårt intresse att studera hemelektronikbranschen i Sverige grundar sig i viljan att se hur företag agerar strategiskt när det råder nästintill perfekt konkurrens på en marknad. Utgångspunkten i problematiseringen var att ta reda på hurdan syn företagen, som uppsatsen berör, har på den marknad de befinner sig. LÄS MER
15. Kunskap före köp : En studie om hur internetbaserade återfösäljare hanterar prisjäförelsesajters påverkan av pris och konkurrens
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : .... LÄS MER