Sökning: "konkurrens återförsäljare"

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden konkurrens återförsäljare.

  1. 11. Logistiska verktyg för ökad konkurrenskraft : En fallstudie om hantering av interna processer och sortiment

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Sara Sundström; Linnea Vesterlund; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konkurrens och hur den påverkar företaget kan skilja sig beroende på bransch och vilket typ av marknad som företaget befinner sig på. Hur ett företag väljer att jobba med konkurrens och kampen om kunderna är en bidragande faktor till företagens resultat. LÄS MER

  2. 12. WC-spolning med regnvatten

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Niklas Gyllensvärd; [2009]
    Nyckelord :regnvatten; WC-spolning; tappvatten; rain water; toilet flushing; drinking water;

    Sammanfattning : Idag spolar den stora majoriteten av alla invånare i Sverige med dricksvattnen itoaletten. Spolning med regnvatten i WC är något som på flera håll i världenanvänds flitigt främst i områden med någon slags vattenbrist. Men i Sverige harregnanvändande anläggningars popularitet inte riktigt slagit igenom ännu. LÄS MER

  3. 13. Selektiv distribution -När det kan och bör användas

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Emil Hofbard; [2008]
    Nyckelord :Konkurrensrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Selektiv distribution är en distributionsform som innebär att de produkter som säljs inom systemet endast säljs till auktoriserade grossister och återförsäljare. De får i sin tur endast sälja till andra auktoriserade aktörer inom systemet eller till slutkund. För att bli auktoriserad ställs vanligtvis höga krav. LÄS MER

  4. 14. Vikten av att sticka ut

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Wibréus; Magnus Josefsson; [2007-06-19]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Vårt intresse att studera hemelektronikbranschen i Sverige grundar sig i viljan att se hur företag agerar strategiskt när det råder nästintill perfekt konkurrens på en marknad. Utgångspunkten i problematiseringen var att ta reda på hurdan syn företagen, som uppsatsen berör, har på den marknad de befinner sig. LÄS MER

  5. 15. Kunskap före köp : En studie om hur internetbaserade återfösäljare hanterar prisjäförelsesajters påverkan av pris och konkurrens

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Karin Danielsson; Matilda Jönsson; [2007]
    Nyckelord :Internetbaserade återförsäljare; digitalisering; prisstrategier; konkurrens; prisjämförelsesajter;

    Sammanfattning : .... LÄS MER