Sökning: "konkurrens återförsäljare"

Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden konkurrens återförsäljare.

  1. 6. Finansieringsmöjligheter för Scanias fristående återförsäljare

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Martin Fredriksson; Carl-Wilhelm Guilotte; [2013]
    Nyckelord :ekonomi; franchising; outsourcing; finansiering; återförsäljare; Scania;

    Sammanfattning : Lastbilsindustrin är idag en komplex industri där marknaden präglas av stor konkurrens aktörerna emellan. För att utnyttja den fria marknaden och entreprenörens drivande krafter för en lyckad affär har Scania valt att tillämpa DOS-standarder för sina återförsäljare. LÄS MER

  2. 7. Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden : En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Fabian Hamnqvist; Emma Svensson; [2013]
    Nyckelord :college bookstores; online textbook retailers; purchasing behaviour; marketing activities; marketing strategy; Bokakademin; köpbeteende; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden – En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin (Bokakademin i Östergötland AB meets the future – A study of students’ purchasing behaviour regarding textbooks and a proposal for a marketing strategy for Bokakademin) Authors: Fabian Hamnqvist and Emma Svensson Bachelor’s thesis in business administration Linköping University, Department of Management and Engineering, 2013 Supervisor: Mehran Noghabai Abstract This paper examines the competition arising from online textbook retailers met by physical college bookstores. The paper examines the implications of college students' purchasing behaviour when buying textbooks, how a specific corporate clientele is composed and the purchasing habits of these customers to the specific company in question. LÄS MER

  3. 8. Customer Relationship Management - En studie om Volvos strävan att sätta kunden i fokus -

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Gustavsson; Markus Gustafsson; [2012-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fordonsbranschen präglas idag av kraftig konkurrens där produkterna allt mer efterliknar varandra. Samtidigt har kundernas beteende kraftig förändrats och samma saker eftersträvas inte av kunderna som för bara ett par år sedan. För att skilja sig mot konkurrenterna idag gäller det att jobba med mjuka värden som till exempel kundhantering. LÄS MER

  4. 9. Konkurrensstrategier under hård konkurrens. Fallstudie på den svenska hemelektronikmarknaden.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Connie Jakobsson; Henrik Björkqvist; [2012]
    Nyckelord :Branschdynamik; hemelektronikmarknad; konkurrenssituation; konkurrensstrategi; kundlojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Konkurrensstrategier under hård konkurrens. Fallstudie på den svenska hemelektronikmarknaden. LÄS MER

  5. 10. Handelsagentur : Mervärde för att konkurrera på en parallellhandelsutsatt marknad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Helena Englander; Benjamine Nicimpaye; [2011]
    Nyckelord :Handelsagentur; Parallellhandel; Mervärde; Servicedifferentiering; Distributionsteori;

    Sammanfattning : Parallellhandel innebär kommersiell vidareförsäljning där handeln sker vid sidan om de etablerade distributionsleden. Parallellhandel är Enligt EU-fördraget om fri varurörelse en laglig form av handel mellan länder inom EU/EES. LÄS MER