Sökning: "konsument kundgrupp"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden konsument kundgrupp.

  1. 1. Självklart har vi ett övertag, det är ju det vi lever på! : En studie om den asymmetriska relationen mellan finansiella rådgivare och konsumenter

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Amanda Granstedt; Johanna Frisk; [2016]
    Nyckelord :Finansiell rådgivning; rådgivning; placeringsrådgivning; MiFID; provisionsförbud; asymmetri; informationsasymmetri; kunskapsasymmetri; principal agent;

    Sammanfattning : Inledning: Flertalet studier visar att den finansiella kunskapen bland dagens konsumenter av finansiella tjänster är högst bristfällig vilket leder till ett kunskapsunderläge i mötet med en finansiell rådgivare. Dessutom är konsumenten i ett informationsunderläge då rådgivaren har information om bland annat avgifter och incitamenten bakom valet av en viss placering. LÄS MER

  2. 2. Second skin : en studie i jeansnörden syn på jeans

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Staffan Johansson; Pär Augustsson; [2013]
    Nyckelord :jeansnörd; neostam; II; Jeansmarknad; konsumentbeteende; konsumentbeteende; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Jeansmarknaden idag i Sverige är präglad av hög konkurrens med många olika aktörer somverkar där. De senaste åren har en speciell kundgrupp vuxit fram vilka kallas jeansnördar.Dessa konsumenter och deras syn på jeans är i dagsläget inte kartlagt vilket därförhuvudsyftet med studien. LÄS MER

  3. 3. Urban Outfitters : En Extensiv Marknadsplan

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :HENRIC ANDERSEN; Martina Edvardsson; [2011]
    Nyckelord :urban outfitters; konsument; göteborg; etableringsmiljö;

    Sammanfattning : Som Göteborgs marknad ser ut idag erbjuder utbudet både en bredd och ett djup. Många butiker ligger tillgängliga i eller med närhet till stadens centrum. Då det inte direkt finns en lucka i marknaden är det metavärdet och produktmixen som avgör valet av varumärke för konsumenten. LÄS MER

  4. 4. Second Skin : en studie i jeansnördens syn på jeans

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Pär Augustsson; Staffan Johansson; [2011]
    Nyckelord :jeansnörd; subkultur; denim market; denim nerds; consumer behaviurism; subculture; neo-tribe; jeansmarknad; konsumentbeteende; neostam;

    Sammanfattning : Jeansmarknaden idag i Sverige är präglad av hög konkurrens med många olika aktörer somverkar där. De senaste åren har en speciell kundgrupp vuxit fram vilka kallas jeansnördar.Dessa konsumenter och deras syn på jeans är i dagsläget inte kartlagt vilket därförhuvudsyftet med studien. LÄS MER