Sökning: "lågstadielärares språkanvändning"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden lågstadielärares språkanvändning.
1. Engelska eller svenska? Eller både och? : En kvalitativ studie med fokus på lågstadielärares språkanvändning i engelskämnet i årskurs tre
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att få fördjupad kunskap om svenska lågstadielärares språkanvändning i engelskundervisningen. Detta gjordes genom att observera och intervjua tre verksamma lärare i grundskolans årskurs tre. LÄS MER
2. När används målspråket egentligen? : En kvalitativ studie av lågstadielärares inställning till engelska och språkanvändning i olika situationer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att fördjupa kunskapen om språkanvändning i 1–3-undervisningen i engelska. De datainsamlingsmetoder som använts är klassrumsobservationer följda av semistrukturerade intervjuer med klasslärarna. LÄS MER
3. Vad heter det på mattespråk? : En kvalitativ undersökning om lågstadielärares perspektiv på det matematiska språket i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att fördjupa kunskapen om hur lärare i årskurs 1–3 arbetar för att främja elevers matematiska språk i undervisningen. För att undersöka hur lärare arbetar för att främja elevers matematiska språk användes metoden triangulering, i form av observation och intervju. I studien deltog fem lärare. LÄS MER