Sökning: "marknadsföring 5 steg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden marknadsföring 5 steg.

  1. 1. Personprofilering i strid med god marknadsföringssed : En utredning huruvida personprofilering i syfte att leda konsumenten till ett köpbeslut är förenligt med god marknadsföringssed i 5 och 6 §§ Marknadsföringslagen

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Marie-Louise Holm; Yvonne Zavor; [2016]
    Nyckelord :God marknadsföringssed; Profiling;

    Sammanfattning : Följande uppsats har utarbetats i syfte att utreda gällande rätt inom ett nytt och tämligen oreglerat område; marknadsföring på internet genom kanaliserad data. Med hjälp av data från bland annat konsumenternas sökhistorik och personuppgifter kan marknadsföring numera skräddarsys genom att identifiera enskilda konsumenters behov. LÄS MER

  2. 2. Symbolisk konsumtion

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Thomas Gullberg; Christoffer Olavi; Eric Henningsson; [2009]
    Nyckelord :Symbolisk konsumtion; Marknadsföring; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle är det en tuff konkurrens bland företagen för att attrahera konsumenterna så pass mycket att de köper just deras produkter. För att göra detta måste företagen besitta information om kunderna (Kotler et al., 2002). LÄS MER

  3. 3. Framtagning och miljömärkning av kvicksilverfri xenonstrålkastare

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Kristian Keller; Christian Lundberg; [2008]
    Nyckelord :Xenon; Strålkastare; Kvicksilver; Miljö; Miljömärkning;

    Sammanfattning : The project this report is handling has been implemented on NBB, Nordisk Bilbelysning AB in Linköping. The company produces and develops lightning and searchlights for all types of vehicles. Lately NBB´s supplier of electronics, OSRAM, has developed a mercuryfree xenon lightsource. LÄS MER

  4. 4. Nötkött : kriterier vid inköp av nötkött i restaurangbranschen

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Daniel Edvinsson; [2004]
    Nyckelord :nötkött; nötköttsproduktion; konsumenter; restauranger; marknadsundersökning;

    Sammanfattning : Swedish beef production has during the past year decreased while the consumption has increased. It´s imported beef that takes market shares. The purpose with this degreeproject is to investigate if the restaurants in Sweden are using imported or Swedish beef and the reason for their choice. LÄS MER