Sökning: "marknadsföring vård"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden marknadsföring vård.
1. Beteenden kopplade till arbetsmoral och dess konsekvenser
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Arbetsmoral omfattas av sociala normer och sammanhang samt engagemang, attityd, värderingar och en etisk plikt för att arbeta. Studiens syfte var att undersöka beteenden som kunde kopplas till arbetsmoral samt vilka konsekvenser dessa beteenden kunde medföra. Semistrukturerade intervjuer genomfördes med 12 deltagare i åldern 23–29 år. LÄS MER
2. FYSISK AKTIVITET PÅ RECEPT I ÖPPENVÅRDSPSYKIATRIN : En kvalitativ studie om vårdpersonalens uppfattningar av FaR som icke -farmakologisk behandling
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Den psykiska ohälsan leder till en mångfald diagnoser. Nedstämdhet, stress eller oro vid sidan av mer allvarliga tillstånd som depression, bipolaritet eller schizofreni, behöver prioriteras för att hjälpa berörda individer i deras vardag. Tidigare forskning visar att fysisk aktivitet (FA) kan motverka psykisk ohälsa. LÄS MER
3. "Killarna går före tjejerna med i princip allting" : En grundad teori om förutsättningarna inom damishockey
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka kvinnor som spelar ishockey. Att undersöka detta har sin grund i ett intresse för genus och jämställdhet och är relevant med anledning av att ishockey är en normativt manlig sport. LÄS MER
4. Värdegrund som styrmekanism : En fallstudie om en kommunförvaltnings värdegrundsarbete
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : En tillitsbaserad styrprincip efterfrågar värderingsdrivna organisationer som kan nyttja organisatoriska värdegrunder som styrmekanismer. Frågeställningar behandlade förhållandet mellan organisatorisk värdegrund i relation till organisationsidentifikation, professionell värdegrund och praktiserad värdegrund. LÄS MER
5. Var är alla platsannonser? : Upplevelsen att söka arbete via sociala medier
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Sociala medier har utvecklats till den moderna tidens platsbank och har skapat en spridning av annonseringsplatser. I två studier undersöktes arbetssökandes upplevelse av denna utveckling. Studie 1 bestod av 30 kvalitativa enkäter som resulterade i följande teman: (1) relationer, (2) ovetande och (3) lättillgänglighet. LÄS MER