Sökning: "medie och kommunikationsvetenskap su"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden medie och kommunikationsvetenskap su.

  1. 11. Techno är så mycket mer...en gemenskap, en känsla, en del av mig : En kvalitativ undersökning om hur identitetsprocesser skapas hos enskilda utövare inom Stockholms technoscen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Vanessa Bjärnander Borrman; [2012]
    Nyckelord :techno; technoscen; subkultur; identitet; kollektiv identitet; subjektiv identitet; kvalitativa intervjuer;

    Sammanfattning : Inom området för medie- och kommunikationsvetenskap studeras Stockholms technoscen utifrån ett medieetnografiskt perspektiv. I studien används kvalitativa intervjuer då målet är att få en förståelse för hur identitetsprocesser skapas hos sex enskilda technoutövare. LÄS MER

  2. 12. Genusrepresentationerna i Sex and the City - Banbrytande eller stereotypiska?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Nikie Elgqvist; [2011]
    Nyckelord :genusrepresentation; Sex and the City; likheter; skillnader; identitet; teman; stereotyper; manligt och kvinnligt;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att komplettera tidigare forskning gjord av Rosalind Gill, Kim Akass och Janet McCabe, samt två skrivna C-uppsatser i medie- och kommunikationsvetenskap av Paulina Bånge och Cecilia Samuelsson, om tv-serien Sex and the City. Vilket görs genom att studera könsroller och karaktärsutveckling hos de kvinnliga och manliga huvudkaraktärerna. LÄS MER

  3. 13. Burberry - En studie om byggandet och profileringen av ett varumärke utifrån visuell metodologi.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Charlotte Vennström; [2010]
    Nyckelord :Burberry; varumärke; reklam; semiotik; kärnvärde;

    Sammanfattning : ”Burberry - En studie om byggandet och profileringen av ett varumärke utifrån visuell metodologi” är skriven av Charlotte Wennström, student på institutionen för journalistik, medie- och kommunikationsvetenskap på Stockholms universitet. I denna uppsats analyseras den visuella framställningen av ett varumärke i reklamannonser sända av Burberry under hösten 2009 respektive våren 2010. LÄS MER

  4. 14. Vem är Jan-Direkt? En studie av en intranätbaserad funktion för kommunikation mellan medarbetare och ledning

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Kristina Berg; Åse Bergdahl; [2009-09-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Vem är JanDirekt? – en studie av en intranätbaserad funktion för kommunikation mellan medarbetare och ledning Författare Kristina Berg och Åse Bergdahl Uppdragsgivare Informationsavdelningen på Sahlgrenska Universitetssjukhus (SU) Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs Universitet. Termin Vårterminen 2009 Handledare Josefine Sternvik Sidantal 44 Syfte Syftet med studien är att analysera funktionen JanDirekts utformning och användbarhet, samt dess effekter ur ett organisationsperspektiv. LÄS MER