Sökning: "medie och kommunikationsvetenskap su"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden medie och kommunikationsvetenskap su.

  1. 6. If You Live in a Nuclear Submarine : En diskursanalys av Xbox One i Time & Forbes

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Magnus Sjöberg; Carl Axel Stabell Jebsen; [2014]
    Nyckelord :Xbox One; Diskursanalys; Konvergens; Framing;

    Sammanfattning : Xbox One är en spelkonsol från företaget Microsoft och en uppföljare till Xbox 360. Konsolen presenterades officiellt vid en presskonferens den 21 maj 2013 och före presentationen så fanns det ett av många rykten om ett krav på att vara ständigt uppkopplad mot internet som rapporterades i media. LÄS MER

  2. 7. Syns man inte, finns man inte? : GANT Swedens hantering av image och relationer via Instagram och Pinterest

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Linda Wängborg; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; public relations; imagehantering; relationshantering; kundrelationer; mode; GANT Sweden; Instagram; Pinterest;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Syns man inte, finns man inte? GANT Swedens hantering av image och relationer via Instagram och Pinterest. Examinationsdatum: 2014-01-07 Kurs: Examensarbete inom Medie- och kommunikationsvetenskap, Public relations och information, 15 högskolepoäng (15 ECTS). LÄS MER

  3. 8. ”Det är ju ett antal journalister som har ringt och sagt upp bekantskapen för alltid” : Fem journalister om hur det är att granska andra journalister

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Frick Johan; [2013]
    Nyckelord :Mediegranskning; journalistik;

    Sammanfattning : I denna C-uppsats i medie- och kommunikationsvetenskap redovisas resultatet av fem kvalitativa intervjuer. De intervjuade är fem yrkesverksamma granskande journalister. Syftet är att med utgångspunkt i deras tankevärld nå förståelse om hur det är att som journalist granska andra journalisters arbete. LÄS MER

  4. 9. Personlig image och stress på sociala medier : En kvalitativ studie om sociala mediers emotionella effekter på stockholmare i åldrarna 20-30

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Johanna Lodin; [2013]
    Nyckelord :sociala medier; stress; socialpsykologi; kommunikationsvetenskap; medie-och kommunikationsvetenskap; Facebook; Instagram; Personlig image;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka den ökade pressen på den personliga imagen på de sociala medieplattformarna Facebook och Instagram och studera hur stockholmare i åldrarna 20-30 uppfattar eventuella effekter av detta. Undersökningen har sin utgångspunkt i två vetenskapliga discipliner; medie- och kommunikationsvetenskap och psykologi och är baserad på fyra kvalitativa informantintervjuer och två fokusgruppintervjuer om fyra respektive fem gruppdeltagare. LÄS MER

  5. 10. Är all publicitet bra publicitet? : Kontroversiell kommunikation och reklamkampanjen Unhate

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Marlene Jakobsson; [2013]
    Nyckelord :Kontroversiellt; PR; Reklam; Provocerande; Unhate; Benetton;

    Sammanfattning : Titel: Är all publicitet bra publicitet? Kontroversiell kommunikation och reklamkampanjen Unhate Nivå: Kandidatuppsats, C-nivå Område: Medie- och kommunikationsvetenskap Författare: Marlene Jakobsson, V13MKand Handledare: Jonas Jonsson, Universitetsadjunkt, Institutionen för mediestudier – JMK Datum: Uppsatsen avser utfört uppsatsarbete mellan 2013-01-30 och 2013-05-21. Syfte: Mitt syfte med denna uppsats är att lyfta fram hur konsumenter samt varumärkesexperter upplever United Colors of Benettons reklamkampanj från 2011, Unhate. LÄS MER