Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hur möter skolan elever med ASD?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Marc Wille; [2013]
    Nyckelord :autism; grundskolan; rumslig- social- och pedagogisk inkludering;

    Sammanfattning : Följande studie undersöker hur grundskolan bemöter elever med diagnosen Autism Spectrum Disorder (ASD). Här visas det vilka möjligheter det kan finnas för barnet med autism att bli rumsligt inkluderade i skolans verksamhet. Perspektivet är utifrån sju pedagogers erfarenheter och synsätt på inkluderingen av elever med autism. LÄS MER

  2. 2. Språklig medvetenhet : en undersökning om hur pedagoger i förskolan arbetar med barns språkliga medvetenhet

    M1-uppsats, Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Anette Oksanen; Sonja Nordgren; [2013]
    Nyckelord :Förskola; språk; språklig medvetenhet; verktyg; benämna; rim;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur pedagoger i förskolan arbetar med att stimulera barns språkliga medvetenhet. Vilka verktyg använder sig pedagogerna av för att stimulera den språkliga medvetenheten? Vi vill också ta reda på vilken roll pedagogen har för barns språkutveckling. LÄS MER