Sökning: "mobila e-tjänster"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden mobila e-tjänster.

  1. 1. Elektronisk legitimering i en fysisk kontext - en designstudie om Mobilt BankID som legitimation hos postombud

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Tobias Johansson; Sebastian Sjöström; [2014]
    Nyckelord :E-legitimation; Mobilt BankID; design theory; designstudie; TAM; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Den digitala plånboken är ett nytt kapitel i smartphonens historia som i och med mobila betalningslösningar kan agera substitut för traditionella betalningsmedel. Något denna plånbok däremot inte innehåller är en motsvarande lösning för legitimationen, ett plastkort som i digitaliseringen inte verkar ha någonstans att ta vägen. LÄS MER

  2. 2. Responsive Web design : Ett fullvärdigt alternativ till plattformsspecifik utveckling?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Stefan Karlsson; Davis Michelle; [2013]
    Nyckelord :Responsive Web Design; RWD; mobile devices; mobile websites; mobile adaptation; flexible images; media queries; flexible layouts; Responsive Web Design; RWD; mobila enheter; mobila webbsidor; mobilanpassning; flexible images; media queries; flexible layouts;

    Sammanfattning : I och med lanseringen av nya och mobila plattformar, såsom smarttelefoner och surfplattor, uppstår svårigheter med att anpassa webbsidor för samtliga typer av enheter. Tidigare har mobila applikationer (appar) och mobila sidor använts för att överkomma dessa problem. LÄS MER

  3. 3. Upphandling av en e-tjänst i offentlig sektor : En fallstudie av ÖstgötaTrafiken och införandet av en mobil e-tjänst

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakulteten

    Författare :Daniel Blomqvist; David Lundsjö; [2013]
    Nyckelord :e-tjänst; e-förvaltning; offentlig sektor; upphandling; införande; mobila e-tjänster; elektroniska tjänster; offentliga e-tjänster;

    Sammanfattning : Offentliga e-tjänster ska syfta till att förenkla ärenden, för verksamheten, men framförallt för dess användare. Det finns dock offentliga e-tjänster efter vars införande denna effektivisering inte skett. LÄS MER