Sökning: "mobila spel"
Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden mobila spel.
1. VISUELL PROGRAMMERING OCH SHADERPRESTANDA : En jämförelse mellan shaders gjorda i Unreal Material och HLSL
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Inom spelutveckling vill utvecklare gärna använda sig av visuella effekter för sina spel och genom shaderprogram kan en mångfald av visuella effekter skapas. Det som hindrar spelutvecklare från att använda sig utav alla visuella effekter de vill ha med i spelet är prestandan. LÄS MER
2. Gamification- vad spelindustrin gör för omvärlden
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur TikTok arbetar med gamification isin design av sin mobila applikation. TikTok har haft en stor tillväxt under desenaste åtta åren och har toppat nedladdningslistorna globalt. LÄS MER
3. Rehabilitering och tillgänglighet i mobila exergames
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : Mobila exergames, det vill säga mobilspel som uppmuntrar användaren till fysisk aktivitet, har ökat i popularitet de senaste åren i samband med spel som Pokémon GO och Harry Potter: Wizards Unite, men stora brister råder fortfarande när det gäller tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning. I denna uppsats undersöks tillgängligheten i ett antal mobila exergames på marknaden för att utreda eventuella brister samt ge förslag på förbättringar. LÄS MER
4. Upplevelsekvalitet för molnbaserade speltjänster : En nulägesbild av upplevd kvalitet för molnbaserade speltjänster på mobila enheter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Molnbaserat spelande är spelande som sker över nätverket. Spelet streamas från servrar till användarens enhet. Detta ger möjligheten att spela på enheter som inte skulle vara tillräckligt kraftfulla för att spela vissa spel på annat sätt. Mobiltelefonen är den nuvarande primära enheten för spel och fortsätter att öka i popularitet. LÄS MER
5. Subventure - Ett samarbetsspel med en gemensam spelplan sträckt över fyra intilliggande surfplattor
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : I takt med den ökande digitaliseringen i Sverige ökar antalet digitala läromedel i skolmiljön. Detta leder till att barn växer upp med nya tekniska hjälpmedel i skolan och på fritiden. Tekniska hjälpmedel har således blivit den nya generationens leksaker. LÄS MER