Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Exocomets in the β Pictoris system

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Astrofysik; Lunds universitet/Fysiska institutionen

    Författare :Klaudia Jaworska; [2024]
    Nyckelord :Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : Comets have been a source of fascination throughout the history of man. In recent years, advances in technology have opened up for the study of extrasolar objects, among them exocomets. The first exocomets were observed in the β Pictoris system almost 50 years ago and the system has been of interest ever since. LÄS MER

  2. 2. Starshades: Geoengineering Solutions and Technosignatures in Direct Imaging Phase Curves

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Astrofysik; Lunds universitet/Fysiska institutionen

    Författare :Claudia Skoglund; [2023]
    Nyckelord :Starshades; extraterrestrial intelligence; stellar evolution; technosignatures; phase curves; direct imaging; habitable zone.; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : The stellar luminosity increases as a star evolves which inevitably yields a higher temperature on planets in orbit around the star. It is reasonable to assume that intelligent civilizations would tackle this issue through installing artificial structures that can alter the radiation received by the planet. LÄS MER

  3. 3. Svenska gymnasieelevers uppfattningar om storlek och avstånd i universum

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Karolin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Astronomy; Misconceptions; Educational Research; Science Education; High School Students; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how students in Swedish upper secondary school conceptualize sizes and distances of some astronomical objects, such as planets and stars, as well as the students’ general knowledge of the objects themselves. The study uses a constructivist framework and explores how well the students’ conceptions match the scientific facts and definitions, and what misconceptions and alternative conceptions they hold. LÄS MER

  4. 4. Fysiska förklaringsmodeller i undervisning om solsystemets himlakroppar i årskurs 2 : En kvalitativ studie om hur elever i årskurs 2 skapar modeller samt hur de förstår sina egna och andra elevers modeller

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Linda Kilander; [2023]
    Nyckelord :modeller; NO-undervisning; årskurs F-3; intervju; solsystemet; planeter; visual literacy;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få kunskap om vilka val elever i årskurs 2 gör då de skapar egna modeller av planeter i solsystemet och hur de förstår andra elevers modeller av planeter i solsystemet, samt vilken kunskap relaterat till skapande av modeller eleverna uppvisar när de ombeds analysera sina egna och andras modeller. Undersökningen bygger på kvalitativa fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  5. 5. Comprehensive Venus boundaries model : Empirical dependency of boundaries on the upstream conditions

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Umberto Rollero; [2023]
    Nyckelord :Bow shock; Ion Composition Boundary; Venus; Upstream conditions; Solar wind.; Bow shock; Bogshock; Ion Composition Boundary; Venus; Uppströmsförhållanden; Solvind.;

    Sammanfattning : Since Venus is an unmagnetized planet, it doesn’t interact with the solar wind in the same way as planets with an intrinsic magnetic field do. Due to its conductive ionosphere, however, it still possesses an induced magnetosphere. LÄS MER