Sökning: "produktlivscykler"

Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade ordet produktlivscykler.

  1. 11. Framtagning av automatiserat layoutförslag : Layout med human robot-kollaboration

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Mick Christensen; Albin Thörn; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Industrin står inför utmaningar på grund av förkortade produktlivscykler och ökad produktvariation. Nuvarande system har svårt att hantera ökade krav. Kollaborativa robotar (cobots) har utvecklats för att övervinna dessa svårigheter och skapa flexibla och anpassningsbara automatiseringsprocesser. LÄS MER

  2. 12. Integration of sensors in the smart homes of tomorrow - possibilities and limitations

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Jesper Lindberg; Erik Karud; [2018]
    Nyckelord :Internet of Things IoT ; Smart Home; Sensors; Human-Machine-Interaction; Smart Devices; IKEA TRÅDFRI; IKEA Home Smart; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : It is estimated that in 2020 there will be more than 20 billion connected devices around the world. Hardware keeps getting smaller and microprocessors and communications modules can be found in all manner of products. LÄS MER

  3. 13. Textilbranschens strävan efter cirkularitet : En flerfallsstudie av svenskatextilföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Holm; Sara Minolf; [2016]
    Nyckelord :Closed-loop Supply Chain; cirkularitet; textilavfall; avfallshantering; omvänd värdekedja;

    Sammanfattning : Idag slängs en stor del av konsumenters använda textilprodukter i soptunnan för att sedan deponeras i stora sopområden, så kallade landfills. Vad många inte känner till är att en stor del av det som slängs egentligen går att återanvända. LÄS MER

  4. 14. Product development process at Scania engine manufacturing

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Dan Kvistedal; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Manufacturing companies today experience a more competitive market than ever, with increased demands on customization, quality and shorter life cycles. Shorter life cycles makes time to market for new products a crucial factor in retaining or even gaining market share. LÄS MER

  5. 15. Hinder och möjligheter med att nå en bred målgrupp : hos Fast Fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Hanna Käck; Maria Johnsson; [2013]
    Nyckelord :Målgrupp; segmentering; image; positionering; targeting;

    Sammanfattning : Detaljhandeln är idag präglad av hög konkurrens och många aktörer som slåss om sammasegment. Fast Fashion med sina snabba produktlivscykler och låga prissegment trots en högmodegrad, har lett till att konsumtionsmönstret förändrat konsumenternas beteende genomderas krav på ständiga uppdateringar av sortimentet. LÄS MER