Sökning: "produktlivscykler"

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade ordet produktlivscykler.

  1. 16. Hoppsan, lagret är fullt..!

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SANDRA KRISTIANSSON; Fanny Lindbäck; [2010]
    Nyckelord :sociala medier; distanshandel; produktlivscykel; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Ett snabbare mode med allt kortare produktlivscykler tvingar företagen att hitta nya sättatt interagera med sina kunder på för att skapa långvariga relationer. Nya aktörer pådistanshandelsmarknaden, både svenska och utländska, ökar konkurrenssituationen för debefintliga e-handlarna som utmanas både prismässigt och modemässigt. LÄS MER

  2. 17. Success factors for launching a new product for micro enterprises

    Kandidat-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Mikael Strandberg; Daniel Abdiu; Martin Stridsberg; [2006]
    Nyckelord :Product launching; marketing;

    Sammanfattning : Dagens marknadssituation är uppbyggd av hård konkurrens och snabba förändringar. Nya tekniken påverkar hur ett företag kan bedriva sin affärsverksamhet och ger upphov till nya marknadsmöjligheter. Dessa faktorer gör att dagens företag snabbt måste kunna ändra och anpassa sig till nya situationer inom korta produktlivscykler. LÄS MER

  3. 18. Export Competitivness : Product Life Cycles and Specialization

    Magister-uppsats, IHH, Nationalekonomi

    Författare :Love Edquist; [2005]
    Nyckelord :Export; Germany; Product Life Cycles; Competitiveness; Specialization; Export; Tyskland; Produktlivscykler; Konkurrenskraft; Specialisering;

    Sammanfattning : Denna uppsats analyserar om det finns ett samband mellan den snabbt växande tyska exporten och produktutveckling. Genom en segmentering av den tyska tillverkningsindustriexporten i relation till olika produktgruppers internationella konkurrenskraft ges en möjlighet att undersöka skillnader mellan produktsegment med olika internationell konkurrenskraft. LÄS MER

  4. 19. Läkemedelsföretagens produktlivscyklers påverkan på börskursen - en explorativ studie

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Monica Lanner; Marie Willsteen; My Andersson; [2003]
    Nyckelord :Företagsvärdering; Aktieägarperspektiv; Läkemedelföretag; Aktiekursutveckling; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Kan den externa värderingen, i form av aktiekursen, förklaras av en enskild aktivitet eller av flera aktiviteter i läkemedelsföretagens produktlivscykler? Syfte: Syftet med denna uppsats är att pröva om förändringar i läkemedelsföretagens börskursutvecklingar kan förklaras av aktiviteter i företagens produktlivscykler. Metod: För att på bästa sätt uppfylla vårt syfte är uppsatsen indelad i två delar. LÄS MER