Sökning: "produktplacering i svensk media"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden produktplacering i svensk media.

  1. 1. Vem? Säger vad? I vilken kanal? Till vem? Med vilken effekt? : Bloggen som en del av företags marknadskommunikation

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Josefine Barsk; Sofia Lindberg; [2009]
    Nyckelord :Marketing communication; blogs; corporations; effect; credibility; Marknadskommunikation; bloggar; företag; effekt; trovärdighet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Bloggen som marknadskommunikationsverktyg har ökat de senaste åren. Företag har börjat kommunicerar budskap via bloggtexter med förhoppning om att öka dess trovärdighet och därmed effekt, vilket väckt en debatt angående produktplacering och smygreklam. LÄS MER

  2. 2. Motiv till produktplacering i svensk media : -hur ser framtiden ut?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Smedhäll; Jonas Wernqvist; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Många har tröttnat på traditionell reklam och utvecklingen går mot att finna nya sätt att marknadsföra produkter och varumärken. Produktplacering möjliggör detta genom att väva in produkter som en del av handlingen i vanliga filmer och TVserier. LÄS MER