Sökning: "räkna bråk"
Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden räkna bråk.
6. Räkna med bråk : En litteraturstudie om viktiga aspekter för att elever i årskurs 4-6 skall utveckla förståelse för bråk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att få kunskap om viktiga aspekter för att elever i årskurs 4-6 skall utveckla förståelse för bråk. Utifrån syftet formulerades följande frågeställning: Vilka undervisningsmetoder kan underlätta elevers förståelse av bråk. LÄS MER
7. Räkna med bråk : En litteraturstudie om viktiga aspekter för att elever i årskurs 4-6 skall utveckla förståelse för bråk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att få kunskap om viktiga aspekter för att elever i årskurs 4-6 skall utveckla förståelse för bråk. Utifrån syftet formulerades följande frågeställning: Vilka undervisningsmetoder kan underlätta elevers förståelse av bråk. LÄS MER
8. Räkna med bråk i skolan -- En litteraturstudie om elevers inlärning av bråkräkning i skolan
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Fractions and fraction calculation, is something that students seem to have problems with, even though it is a subject that is following them from the early ages of preschool, all the way up to the upper secondary school, which is something that both PISA and TIMSS studies can agree on. This literature study has its focus in the mathematics of upper secondary school, where problems and misconceptions regarding fractions become apparent, compared with the elementary school. LÄS MER
9. 1:2:3:4
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : Mitt examensprojekt är en experimentell undersökning av proportionalitet som vägledande princip i den arkitektoniska formgivningprocessen. Proportionslära ansågs länge vara en viktig del av arkitekturämnet, men är idag mest något som hör arkitekturhistorien till. LÄS MER
10. Räkna tårtbitar eller dividera bråk? : En jämförande studie av förutsättningar för matematikundervisningen i Sverige och Finland
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studiens övergripande syfte är att undersöka och jämföra förutsättningar för den svenska respektive den finländska undervisningen i matematik för grundskolans mellanstadium. Detta undersöks genom en textanalys av de båda ländernas kursplaner i matematik samt två läroböcker för årskurs 5 i respektive land. LÄS MER