Sökning: "ratings"

Visar resultat 1 - 5 av 432 uppsatser innehållade ordet ratings.

  1. 1. The Changing Importance of Ratings for Sales: Evidence from the Film Industry

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Bendik Enstad; [2019]
    Nyckelord :ratings; word-of-mouth; social learning; film;

    Sammanfattning : This thesis analyses the influencing effect that ratings have on revenue using a fixed effects framework. A panel data set of up to 2,025 movies running in US and Canadian cinemas with daily frequency is constructed. The period spans from 2010 to 2018. LÄS MER

  2. 2. Sambandet mellan kvinnor i bankstyrelser och bankens kreditbetyg : En kvantitativ studie på banker i Europa

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Kajsa Johansson; Linnea Ring; [2019]
    Nyckelord :Women; board of directors; Europe; banks; credit rating; credit risk.; Kvinnor; bolagsstyrelse; Europa; banker; kreditbetyg; kreditrisk;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka huruvida det finns ett samband mellan andelen kvinnor i bankstyrelser i Europa och bankens kreditbetyg. Studien har ett positivistiskt synsätt och präglas av en kvantitativ metod. Studien har vidare använt sig av en tvärsnittsdesign och därmed observerat flera fall vid en given tidpunkt. LÄS MER

  3. 3. ”Maten är kass, men lärarna är snälla” : Recensioner av gymnasieskolor - ett beslutsunderlag för gymnasievalet på skolmarknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Mohammed Barakat; Rolf Östergren; [2019]
    Nyckelord :School; high school; secondary school; upper secondary school; review; reviews; rating system; review texts; rating; ratings; devolution; decentralization; municipalization; independent education reform; school reform; school choice; customer choice systems; customer choice models; voucher system; check system; school vouchers; freedom of choice; discourse; market discourse; marketization; market-oriented education system; market school; market; school marketing; school market; schools marketing; school information; school reviews; student reviews; open house; exit; voice; information society; information problems; information asymmetry; identity; identity creation; segregation; school segregation; content analysis; discourse analysis; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; liquid modernity; the risk society; Skola; skolan; gymnasiet; gymnasium; gymnasieskola; gymnasieskolan; gymnasieskolor; recension; recensioner; recensionssystem; recensionstext; recensionstexter; betyg; recensionsbetyg; omdöme; omdömen; decentralisering; decentraliseringen; kommunalisering; kommunaliseringen; friskolereform; friskolereformen; skolreformer; skolval; kundval; kundvalssystem; kundvalsmodell; kundvalsmodellen; vouchersystemet; vouchersystem; voucher; checksystem; skolpeng; valfrihet; valfriheten; skolval; skolvalet; gymnasieval; gymnasievalet; frisökning; diskurs; marknadsdiskurs; marknadisering; marknadsanpassad; marknadsanpassning; marknadsskola; marknadsskolan; skolmarknad; skolmarknaden; skolors marknadsföring; skolinformation; skolrecensioner; elevrecensioner; öppet hus; gymnasiemässa; sorti; sorti-strategi; protest; exit; voice; informationssamhälle; informationssamhället; informationsproblem; informationsproblemet; informationsasymmetri; identitet; identitetsskapande; segregation; skolsegregation; innehållsanalys; diskursanalys; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; den flytande moderniteten; risksamhället;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med uppsatsen är att få en förståelse för vad det är elever som söker till gymnasieskolan kan tänkas möta då de läser recensionstexter. Syftet är således att kartlägga recensionssystemets omfattning och innehåll kvantitativt; vad som tas upp i recensionstexterna, samt att undersöka hur recensionstexterna är konstruerade. LÄS MER

  4. 4. Influencing perceived consumer experiences, before and after they have happened - A quantitative study of ratings influence on perceived consumer experience in both a pre- and post-experience setting

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Eleonor Toni; Erik Nilestoff; [2019]
    Nyckelord :influence of reviews; forward-framing; backward-framing; consumer satisfaction; consumer experience;

    Sammanfattning : Academia has for a long time studied the influence of word of mouth, specifically reviews, on consumers' purchase intentions of products and the transformative effects thereof. Managers use this knowledge heavily to their advantage, i.e. to attract new customers. LÄS MER

  5. 5. Are edible insects the new black? An exploratory study assessing Danish children’s perception of edible insects

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Anita Geertsen; [2019]
    Nyckelord :Edible insects; entomophagy; adolescents; perceptions; meat alternative; barriers to adoption; Social Sciences;

    Sammanfattning : The consumption and production of livestock have a negative impact on the environment and climate. In many Western countries, the consumption is particularly high and it is expected to increase globally. This increase will lead to further pressure on already stressed planetary boundaries. LÄS MER