Sökning: "regler för sponsring"

Visar resultat 11 - 12 av 12 uppsatser innehållade orden regler för sponsring.

  1. 11. Marknadsföringsrättslig reglering av sponsring, smygreklam samt indirekt reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Åsa Samuelsson; [2005]
    Nyckelord :Marknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Sponsring, smygreklam och indirekt reklam är marknadsföringsmetoder som allt oftare används av företag vid marknadsföring av varor och tjänster. Sättet på vilket sådana marknadsföringsåtgärder får utövas regleras av rättsliga regler och egenåtgärder. Uppsatsen behandlar dessa regleringar. LÄS MER

  2. 12. Avdragsrätten vid sponsring - med inriktning mot kultursponsring

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Paula Gustafsson; [2002]
    Nyckelord :Skatterätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Sponsringen i Sverige har under senare år ökat i stor utsträckning. Dagens företag har med tiden insett betydelsen av denna form av marknadsföring och idrotten och kulturen har funnit nya finansiärer i näringslivet. Sponsring skall inte sammanblandas med välgörenhet, utan är ett affärsmässigt samarbete mellan två eller flera parter. LÄS MER